La fàbrica de la imatge

  • El publicista amic de Collboni, Risto Mejide, idea l'expressió ‘No fotem!' per al llançament del nou alcaldable socialista barceloní

VilaWeb
Emili Bella
03.05.2015 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Jaume Collboni reconeixia a principi de mes al programa d’Ana Rosa Quintana que Albert Rivera és “un gran producte polític”. Catapultat per les seves aparicions televisives, Rivera, igual que Pablo Iglesias, s’ha servit de la petita pantalla per fer-se un lloc en el panorama polític. “Sortir a la televisió et dóna notorietat, però no més vots. Per votar-te t’han de conèixer, però la televisió pot ser fins i tot contraproduent –sosté el candidat del PSC a Barcelona–. Ja veiem ara què està passant amb Monedero o a UPyD…” Segons Collboni, amb Ciutadans i Podem es va donar la conjunció entre “una sèrie de personatges que voltaven per platós” i una problemàtica de fons de reclamació de més democràcia.

El seu cas és un altre. És el primer cop que es presenta com a cap de llista. Xavier Trias té a favor una llarga trajectòria i la visibilitat que li dóna el fet de ser l’alcalde. Ada Colau havia recorregut tots els platós quan era representant de la PAH i estamparà la seva cara a les paperetes. Però, i Collboni? Què millor que deixar la construcció de la seva imatge en el seu amic personal Risto Mejide, el publicista i presentador de televisió que buscava convertir els concursants de ‘Operación triunfo’ en “productes” d’èxit, aplicant les fórmules fonamentals del màrqueting.

Mejide s’encarrega del material de campanya, cartells, vídeos i suports propagandístics de Collboni. És el responsable del ‘No fotem!’ amb què el candidat acaba els seus vídeos de Youtube, en què apareix repartint currículums d’incògnit per les botigues de la ciutat o mostrant joves que han hagut de tornar a casa dels pares perquè s’han quedat a l’atur. “No fotem és una expressió molt meva, una mostra d’indignació assenyada, que és molt catalana”, hi llegeix l’alcaldable.

El cap de llista coneix sobradament el sector audiovisual espanyol. Mejide era fins fa poc el presentador de ‘Viajando con Chester’, un programa de La Fábrica de la Tele, la productora d’Óscar Cornejo, marit de Collboni. De La Fábrica de la Tele són ‘Sálvame’ o ‘La noria’, tots dos emesos a Telecinco. Però si bé és cert que ha acudit al plató d’Ana Rosa Quintana tres cops en menys d’un any –cap altre alcaldable barceloní ho pot dir–,i que com a cap de campanya de José Montilla, el 2010, va dur el seu candidat a ‘La noria’ –“i a molts llocs més”– per modular la imatge de l’expresident de la Generalitat i mostrar el seu vessant més familiar, a hores d’ara Collboni no té previst iniciar cap tour televisiu per les Espanyes per promocionar-se.“Serà una campanya molt centrada en la ciutat, des de Barcelona”, explica.

Tampoc es planteja un “detall simpàtic” com ara una trucada al ‘Sálvame’: el seu germà gran del PSOE, Pedro Sánchez, que també és nou en la primera línia política, va telefonar en directe el setembre passat al programa per parlar amb Jorge Javier Vázquez sobre el Toro de la Vega. Segons va defensar Collboni a l’Ana Rosa més tard, es tractava només d’una altra manera d’acostar la política als ciutadans: “Fa temps que la política ha traspassat els espais tradicionals de debat polític. És un detall simpàtic. Els partits tradicionals tenien aversió a anar a determinats programes de televisió o ràdio. El que estem fent és normalitzar la política. Hem d’arribar a la gent a través de formats que no parlin només de política”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any