20.08.2014 - 06:00
Fins fa poc, una cerca a Google del terme ‘Isis’ donava com a resultat un producte d’American Express, les webs de l’Institute for Science and International Security i d’ISIS Pharmaceuticals, a més d’algunes referències a la deessa egípcia del mateix nom. Però ara mateix, els primers resultats són ocupats per l’Exèrcit Islàmic a l’Irac i el Llevant (ISIS, en la sigla en anglès). I algunes marques, temoroses de compartir nom amb aquest temible grup gihadista, s’han plantejat de rebatejar-se.
El cas més clar és el d’American Express, que va llançar el novembre passat un moneder electrònic amb el nom d’ISIS Mobile a l’estil de PayPal i Google Wallet. Pocs mesos després, els seus directius han decidit de cercar-hi un altre nom.
‘Tot i que és una coincidència, no tenim cap interès a compartir el nom amb un grup que ha esdevingut un sinònim de violència i, a més, els nostres cors estan al costat dels qui la pateixen’, deia Michael Abbott, director d’ISIS Mobile, en un comunicat de premsa on també afegia: ‘Com a empresa, hem decidit de rebatejar el nostre producte.’