24.07.2014 - 06:00
Una agència de comunicació holandesa ha llançat la campanya 99 Days of Freedom, un experiment social totalment voluntari i conscient que ens planteja aquesta pregunta: “Podem ser feliços sense Facebook?”. La campanya, que ja ha captat milers d’internautes d’arreu del món, és una invitació a la reflexió mitjançant l’experimentació dels propis usuaris en una època en què les xarxes socials posen en joc qüestions com la privacitat i la seguretat. Elisabet Roselló participa en aquest experiment col·lectiu i ens ho explica a Núvol.
Facebook va incomodar molts usuaris quan es van fer públics fa unes setmanes el procès i part dels resultats d’una investigació social que es va realitzar sobre quasi 700 mil usuaris (tots angloparlants), sense el coneixement d’aquests, durant el gener de 2012.
La investigació, en una complexa i no gens menys polèmica col·laboració amb dues universitats dels EEUU, es proposava aclarir fins a quin grau les publicacions a Facebook podien afectar visiblement l’estat emocional dels usuaris, i amb aquesta finalitat van modificar uns quants algoritmes.
Llegiu l’article complet, aquí.