Notegraphy: ‘App-oc app-oc’ i bona lletra

  • L'agència creativa barcelonina Herraiz Soto llança l'aplicació Notegraphy, 'l'Instagram de les lletres', amb un notable èxit a l'App Store

VilaWeb
Martí Crespo
05.11.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Dal amb arròs i hamburgueses de llenties és el menú triat al nou vegetarià Sopa del Poblenou. Potser sembla repetitiu, però el cert és que més enllà de la doble racció de llenties nutritives, tant el gust com la textura dels dos plats són ben diferenciats. I això és potser en essència la mateixa diferència que hi pot haver entre els dos projectes en què en Marzban Cooper, amb qui dino, ha treballat els últims temps des de l’agència de publicitat barcelonina Herraiz Soto: ‘En Ommwriter hi havia una mica de Notegraphy‘, comenta, ‘i en Notegraphy ara veiem que hi ha molt d’Ommwriter.’

Ras i curt, amb la nova criatura a les mans s’han adonat que hi han aplicat molta de l’experiència acumulada en aquell primer experiment sorgit del laboratori creatiu de l’empresa en el terreny d’aplicacions que introdueixin calma i reflexió al nostre dia a dia digital, per a ajudar-nos a explorar millor la nostra creativitat. Amb Ommwriter, aquest desafiament consistia a desenvolupar des d’aquesta petita firma instal·lada a la creixent fàbrica tecnològica del 22@ un editor de text minimalista, zen, que evités les distraccions i potenciés la concentració de l’usuari, ja fos creatiu de l’agència o escriptor en potència.

Per la seva banda, la millor manera que troba en Marzban per definir l’aplicació web i mòbil Notegraphy (vídeo) és la comparativa amb les tres xarxes socials més importants, tot i que no vol ésser-ne una (més): ‘No és com Twitter, on tothom escriu de pressa, malament i qualsevol cosa; tampoc no és com Facebook, tancat i cadascú amb el seu mur; en tot cas, és l’Instagram de les paraules i frases, una manera de presentar escrits amb gust i bon disseny, ‘always beautiful’, de manera bonica.’ Una colla de dissenyadors gràfics de tot el món, reconeguts o per conèixer, ja hi han aportat la seva pòlissa tipogràfica personal, amb què l’usuari personalitza els texts abans de publicar-los i compartir-los dins de Notegraphy mateix o cap enfora via correu, Instagram, Facebook, Tumblr, Twitter, Whatsapp… Però, ep!, insisteix en Marzban: ‘Que no volem que sigui una xarxa social, eh!’ La breu o llarga reflexió que implica haver de triar un disseny de presentació dels mots o frases, confien a Herraiz Soto, ha de comportar de retruc uns texts més elaborats, més intel·ligents.

Fa poc més de deu dies que Notegraphy ha sortit del ventre de la mare, una vella nau de fabricació d’hèlices del carrer de Badajoz reconvertida en hangar d’idees. I això es nota en la cara d’en Marzban quan explica l’enorme acceptació que ha tingut una pensada nascuda del Poblenou per al món: cent mil descàrregues la primera setmana. Els ulls li brillen quan reconeix, sense embuts, que d’interès, es veu que n’hi ha: i això que ell n’era el principal escèptic al principi. Però les evidències manen: cua de peticions de dissenyadors per afegir-hi les seves pròpies lletres, el mediàtic escriptor Paulo Coelho ja convertit en un dels molts usuaris empedreïts del programet i, ‘last but not least’, dos missatges rebuts de l’App Store d’Apple interessant-se molt directament –cosa gens habitual– pel producte. Són, justament, els tres eixos sobre els quals pivota el futur pla de negoci de l’aplicació, ara mateix gratuïta per a iOS 7.


Notícia relacionada:

L’Internauta, amb Marzban Cooper: ‘Slow writing’ (26-4-2011)

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any