Els Estats Units adopten una posició dura amb Síria

  • Kerry diu que l'atac amb armes químiques és obra del govern · La CNN diu que un atac pot ser imminent

VilaWeb

Redacció

27.08.2013 - 03:33

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Els comentaris del secretari d’estat nordamericà John Kerry sobre Síria representen un canvi que eleva el to de la confrontació. Kerry ha afirmat que el seu país no té cap dubte que el govern sirià ha usat armes químiques contra la població i que ha de respondre per això. Les darreres hores els rumors d’una possible intervenció militar han crescut i diversos mitjans diuen que ‘és imminent’.

Fins ara els Estats Units havien mantingut una posició més suau, reconeguent sempre que no és possible atacar Síria sense un mandat de Nacions Unides, mandat impossible d’aconseguir per l’oposició de Rússia i de la Xina. De fet països com França havien estat molt més actius reclamant una intervenció armada internacional.

Ahir Kerry va qualificar d”obscenitat moral’ l’atac de dimecres passat en un suburbi de Damasc i va assegurar que els Estats Units estan parlant amb els seus aliats per a coordinador una possible acció militar ‘que no està encara decidida’.

Recomanem