23.06.2015 - 09:41
En general, els ciutadans poden consultar i resoldre dubtes sobre els serveis públics de l’administració a través de números de telèfon específics o per internet. Des d’aquesta setmana, els ciutadans del País Basc també ho poden fer a través de la missatgeria instantània. El govern basc ha afegit al seu servei d’atenció ciutadana Zuzenean la possibilitat de contactar-hi a través d’una aplicació de mòbil. Però no ha optat per Whatsapp, la més coneguda i utilitzada, sinó per Telegram.
El govern ha justificat la tria de Telegram perquè considera que garanteix més seguretat i intimitat als usuaris i alhora perquè permet de fer servir una API de codi obert per a millorar el sistema i adaptar-lo a l’atenció ciutadana del servei Zuzenean. A més, ha tingut en compte que Telegram és una app gratuïta sense quotes anuals ni publicitat.
Cal recordar que recentment Softcatalà ha creat un robot que facilita la catalanització d’aquesta alternativa de WhatsApp.
Informació relacionada:
Softcatalà automatitza la traducció al català de l’app de missatgeria Telegram
Telegram sorprèn amb un sticker sobre Catalunya
El fundador de Telegram, a favor de la independència de Catalunya