Estats Units assegura que té proves per atribuir l’atac químic al règim d’Al-Assad

  • Kerry prepara el terreny per una intervenció militar a Síria · Diu que 1.429 persones es van morir per l'atac químic

VilaWeb

Redacció

30.08.2013 - 19:08

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El secretari d’estat nordamericà, John Kerry, ha assegurat en una conferència de premsa que tenen constància que 1.429 persones es van morir per l’atac químic a Síria el 21 d’agost. I que, d’aquestes, com a mínim 426 eren infants. Segons Kerry, la qüestió principal ja no és ‘què sabem’ sinó ‘què farem contra aquests crims?’. Ha insistit que els EUA no poden mirar cap a una altra banda ni es pot quedar quiet. 

Kerry prepara així el terreny per una intervenció militar i en aquest sentit, ha dit: ‘el president Obama actuarà amb precaució i sap que la gent dels EUA està cansada de guerres però hem de lluitar per la nostra responsabilitat amb la pau’.

‘Ja fa molt de temps que el món civilitzat va decidir que no es poden utilitzar armes químiques’ ha justificat Kerry. I ha tornat a insistir que no hi haurà cap tipus d’intervenció militar directament amb soldats i que no es pretén incidir en la guerra civil que fa dos anys que dura a Síria. 

Pel que fa a les investigacions de les Nacions Unides ha dit que malgrat que hi tenen ‘un gran respecte, no és el seu mandat decidir qui és el responsable de l’atac’.

D’una altra banda ha concretat que el govern nordamericà ha pogut saber que es van llançar 71 coets i només a zones controlades pel rebels. També que saben que tres dies abans de l’atac hi havia un grup d’experts preparant-los. 

‘Això no és com l’Irac sinó que hi ha arguments sòlids per una resposta militar’ ha dit Kerry. 

Recomanem