Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  21.06.2012  06:00

Amstel retira la campanya que es burlava dels valencians

Va retirar el vídeo i l'aplicació per a iPhone, en vist de l'allau de crítiques i queixes a la xarxa

Men?ame
 

La pressió de la xarxa contra la campanya d'Amstel, que es burlava dels valencians, ha fet que l'empresa cervesera l'hagi retirada. Ja no es pot veure el vídeo que hi havia a YouTube, ni es pot descarregar l'aplicació d'iPhone, i l'agència responsable de la campanya, PubliPS, n'ha retirat les referències a la web. Abans, Amstel havia demanat disculpes en un comunicat: 'En cap moment la nostra intenció no va ser de fer burla o de riure's de cap idioma, i encara menys d'un que, per cert, també utilitzem en la nostra comunicació publicitària convencional.'

El reclam de la campanya feia: 'Et penses que estàs totalment preparat per a venir al València Street Circuit? No creus que hauries de practicar una mica de 'valencianano'? Amb iNano pots traduir moltes expressions en espanyol al valencianano. Només has d'elegir una frase, posar el teu iPhone davant la boca i l'iPhone la dirà en aquesta particular i graciosa manera que tenim de dir les coses a València.'

El vídeo de la campanya animava a descarregar-se una aplicació per a iPhone amb un suposat traductor de l'espanyol al 'valencianano': qualsevol paraula o frase era traduïda per la paraula 'nano' repetida.

Amstel, en el comunicat, deia: 'Demanem disculpes a tothom qui s'haja pogut sentir ofès. Agraïm amb la mateixa intensitat les persones a qui ha agradat aquesta campanya i que, també des de València, ens han demostrat el seu suport'. Diu l'empresa que la intenció era de 'fer una campanya de valencians per a valencians, amb un toc d'humor a través d'una expressió habitual de la ciutat de València que no considerem de cap manera pejorativa.'

#Ninanonihòsties

La campanya va fer esclatar dimarts una gran indignació a la xarxa, on va començar a circular l'etiqueta #ninanonihosties que fou de les més seguides de Twitter. Molts usuaris, a més, cridaven a fer boicot a Amstel.

Molts dels internautes que s'han queixat del contingut de la campanya, han adreçat les crítiques a l'agència PubliPS de publicitat, que va reaccionar al cap d'una estona d'haver esclatat la protesta arran de la publicació d'aquest apunt del bloc de Vicent Baydal. PubliPS deia al seu Twitter, en espanyol: 'Valencians ofesos, us convidem a visitar-nos i a parlar del tema amb una cervesa ben freda a la mà. Escolliu vosaltres la marca ;)'.