Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  20.06.2012  15:07

Amstel retira la campanya que es burlava dels valencians

Ha retirat el vídeo i l'aplicació per a iPhone, després de l'allau de crítiques i queixes a la xarxa

Men?ame
 

La pressió que hi ha hagut a la xarxa contra la campanya d'Amstel que es burlava dels valencians ha fet que l'empresa cervesera l'hagi acabat retirant. Ja no es pot veure el vídeo que hi havia publicat al YouTube; ni es pot descarregar l'aplicació d'iPhone; i l'agència responsable de la campanya, PubliPS, n'ha retirat les referències a la seva web. Abans, Amstel havia demanat disculpes en un comunicat:'En cap moment la nostra intenció ha sigut fer burla o riure'ns de cap idioma, i encara menys d'un, per cert, que també utilitzem en la nostra comunicació publicitària convencional'

El reclam de la campanya deia així: 'Et penses que estàs totalment preparat per venir al València Street Circuit? No creus que hauries de practicar una mica de 'valencianano'? Amb iNano pots traduir moltes expressions en espanyol al valencianano. Només has d'elegir una frase, posar el teu iPhone davant la boca i l'iPhone la dirà en aquesta particular i graciosa manera que tenim de dir les coses a València'.

El vídeo de la campanya animava a descarregar-se una aplicació per a iPhone amb un suposat traductor de l'espanyol al 'valencianano': qualsevol paraula o frase era traduïda per la paraula 'nano' repetida.

Amstel, en el comunicat, deia: 'Demanem disculpes a qualsevol que s'haja pogut sentir ofès. Agraïm amb la mateixa intensitat les persones que els ha agradat aquesta campanya i que, també des de València, ens han mostrat el seu suport'. Diu l'empresa que la intenció era 'fer una campanya de valencians per a valencians, amb un toc d'humor a través d'una expressió habitual de la ciutat de València que no considerem en absolut pejorativa.'

#Ninanonihòsties

La campanya va fer esclatar ahir una gran indignació a la xarxa, on va començar a circular l'etiqueta #ninanonihòsties que fou de les més seguides de Twitter. Molts usuaris, a més, cridaven a fer boicot a Amstel. 

Molts dels internautes que s'han queixat del contingut de la campanya, han adreçat les crítiques a l'agència PubliPS de publicitat, que va reaccionar al cap d'una estona d'haver esclatat el tema arran de la publicació d'aquest apunt en el bloc de Vicent Baydal. PubliPS ha dit en el seu Twitter, en espanyol: 'Valencians ofesos, us convidem a visitar-nos i a parlar del tema amb una cervesa ben freda a la mà. Escolliu vosaltres la marca ;)'.