Figueres-Perpinyà, en TGV

  • Cap autoritat de la Generalitat ni del govern espanyol no ha assistit a la inauguració del primer tren que connecta amb la resta d'Europa

VilaWeb
VilaWeb

Redacció

19.12.2010 - 14:26

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

A partir d’avui ja es pot anar amb TGV de Figueres a Perpinyà i a París, gràcies a l’entrada en servei de la línia transpirinenca, un trajecte que és cobert per trens de la companyia francesa SNCF (reserves). Sorprenentment, cap autoritat ni de la Generalitat ni del govern espanyol no ha assistit a la inauguració d’aquest trajecte, el primer que connecta amb la resta d’Europa, a diferència de l’àmplia representació del govern espanyol i valencià que hi va haver ahir en la inauguració del TGV Madrid-València.

Només autoritats locals com lel batlle de Figueres, Santi Vila, la batllessa de Vilafant, Consol Cantenys, i el tinent de batlle d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona, Ramon Garcia-Bragado, a banda de responsables de Renfe, Adif i l’operadora francesa SNCF, han viatjat en el primer tren.

Amb l’obertura d’aquest tram d’alta velocitat, el trajecte entre Figueres i París s’escurça a menys de cinc hores i mitja, amb escala a Perpinyà i a les ciutats occitanes de Narbona, Montpeller i Nimes. Hi ha dos trens en cada sentit: la sortida de Figueres és a les 11.06 i a les 15.02; la de París, a les 7.20 i a les 15.20. Tanmateix, no tota la ruta és encara d’alta velocitat: falten els trams de Montpeller a Nimes, i el de Montpeller a Perpinyà.

Pel sud, la línia d’alta velocitat també és incompleta, més enllà de Figueres. De fet, no hi ha cap data concreta per a l’acabament de les obres de la línia entre Barcelona i Figueres. Aquest trajecte, doncs, es continua fent amb tren convencional. A més a més, l’enllaç dels trens amb el TGV a la capital de l’Alt Empordà no és al mateix indret, atès que l’estació d’alta velocitat s’ha construït a Vilafant. Una nova línia d’autobusos llançadora uneix des d’avui l’estació Figueres-Vilafant amb l’estació d’autobusos, amb vuit viatges diaris: quatre d’anada i quatre de tornada, que es coordinen amb l’arribada i la sortida dels trens.

A Perpinyà, al costat de la remodelada estació s’ha construït l’àrea comercial del Centre del Món, que s’ha obert parcialment aquest mes de desembre.

El tram que s’inaugura avui entre Figueres i Perpinyà fa 44,4 quilòmetres i era a punt des del febrer del 2009, però no s’ha obert fins ara per fer-hi proves de seguretat, sobretot al túnel del Pertús.

Enllaços
Array

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem