Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  10.06.2010  06:00

BP compra les cerques de Google sobre el vessament de petroli al Golf de Mèxic

D'aquesta manera redreça els usuaris a la seva pàgina

Men?ame
 

British Petroleum (BP), l'empresa responsable de la fuita de fuel al Golf de Mèxic, augmentarà la recollida de petroli fins a 28.000 barrils diaris. Aquesta xifra, lluny de ser positiva, demostra que la fuita és molt més important que no s'ha dit. A sobre, aquestes últimes setmanes s'han succeït els estudis científics que qüestionen la versió de la petroliera sobre la magnitud del vessament i que, d'alguna manera, insinuen que BP amaga informació. De fet, després de cinquanta-un dia de fuita les proporcions de la catàstrofe són encara imprevisibles i, quan s'aconsegueixi de tancar i d'estanquitzar el pou, encara hi haurà sis setmanes de feina de neteja.

Ara com ara, tanmateix, els directius de la companyia es preocupen més per millorar la imatge corporativa que no pas per resoldre el desastre; per això han despès més de cinquanta milions de dòlars en publicitat a la televisió nord-americana. I tant és així que fins i tot el president dels Estats Units, Barack Obama, ha criticat públicament aquesta despesa publicitària.

Tot i amb això, l'operació es manté. Avui, en efecte, s'ha sabut que BP havia comprat a Google uns quants termes ('vessament de petroli', 'denúncia', 'voluntari'...), de manera que qualsevol internauta que en posi cap al cercador es trobarà adreçat al portal de BP. D'aquesta manera volen evitar que es pugui veure les pàgines que ofereixen una versió del desastre natural diferent de la que proporciona BP. A banda, la companyia no ha volgut concretar el preu que ha pagat per aquesta operació amb Google.