Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Divendres  28.05.2010  00:07

Comença el “Mobile Shopping Sitges 2010”

Més de 1.500 usuaris i 500 establiments participen al major projecte pilot desenvolupat a Europa

Men?ame
 

 “Mobile Shopping. Sitges 2010” es desenvoluparà durant sis mesos a Sitges i servirà per estudiar una futura implantació del pagament per mòbil a tota Espanya.

Per realitzar la compra, l’usuari només haurà d’aproximar el mòbil dotat amb tecnologia NFC (Near Field Communication) al terminal de punt de venta.

 “la Caixa”, Telefónica i Visa Europe han posat en marxa la primera experiència de compres amb telèfons mòbils a comerços a Espanya. A partir d’ahir 1.500 persones podran pagar amb el mòbil, a 500 establiments de Sitges )identificats amb un distintiu). Aquesta innovadora experiència, denominada “Mobile Shopping. Sitges 2010”, és la primera que es realitza a nivell europeu en un escenari real i amb un volum de participants tan elevat. La prova pilot, que compta amb la col·laboració de Samsung i l’Ajuntament de Sitges, té com a objectiu fomentar i desenvolupar les compres amb telèfon mòbil i validar el model per a una implantació posterior a altres escenaris i validar el model per a una implantació posterior a altres escenaris i sectors, com ara el transport públic, identificació i accés a instal·lacions, etc.

Per realitzar la compra, l’usuari només haurà d’aproximar el mòbil al terminal de punt de venta (TPV) després de què el comerciant hagi introduït l’import de la compra. Uns indicadors senyalaran que la lectura ha estat correcta i el visor del terminal reflectirà que l’operació ha estat acceptada. La tecnologia (Near Field Communication) permet rapidesa en la transacció, facilitat en l’ús i comoditat pel comerciant i l’usuari.

Les persones seleccionades per participar en aquesta prova pilot pertanyen a tots els segments de la població i reuneixen tres requisits: són clients de “la Caixa”, disposen d’una línia de telèfon mòbil Movistar (amb una tarja SIM especial) i d’una targeta Visa.

Durant les últimes setmanes, l’equip de treball ha desenvolupat una campanya de formació i entrega de les terminals dotades amb tecnologia NFC o de proximitat als usuaris i dels terminals punt de venta contactless als comerços.