Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  28.01.2010  01:00

Steve Jobs torna a l'escenari per presentar l'iPad d'Apple

Entre moltes més aplicacions, inclou un lector de llibres electrònics · El preu oscil·la entre 499 dòlars i 829 · Es vendrà d'aquí a seixanta dies

Men?ame
 

Ahir al vespre Steve Jobs va dir la paraula màgica al Yerba Buena Center de San Francisco: iPad. És el nom del nou 'tablet' d'Apple, prim (1,25 centímetres), lleuger (0,68 quilos) i de la mida d'un llibre (pantalla de 9,7 polzades). El va presentar com l'aparell que permet 'la millor experiència navegadora', 'com si tinguessis internet a les mans'. Com l'iPhone i l'iPod Touch, la pantalla és tàctil i forneix un teclat gran quan cal escriure (per exemple un missatge electrònic). Martí Crespo analitza en nou producte en aquest vídeo.

Per defecte, té agenda, calendari, Google Maps i un navegador molt semblant al Safari de l'iPhone. De fet, les 140.000 aplicacions de l'iPhone hi funcionen. Jobs va dir que 'l'experiència era més íntima que no la d'un portàtil, i amb més capacitat que no pas un telèfon intel·ligent'. El gestor de fotos permet de presentar-les com a diapositives i amb música de fons. En música, integra un iTunes i una botiga renovats.

En cosa de connectivitat, porta Bluetooth, wifi i 3G, en aquest cas amb plans amb operadores. Als EUA, AT&T ofereix amb pre-pagament (no cal contracte) 250 MB mensuals de dades per 14,99 dòlars i, sense limitacions, per 29,99 dòlars. Fora dels EUA, no hi haurà versió 3G fins al juny-juliol. I des del punt de vista tècnic, porta processador d'1GHz i un xip propi d'Apple, l'A4. Es vendrà en tres versions: de 16 GB, 32 GB i 64 GB de memòria Flash. Com l'iPhone, té acceleròmetre i compàs, a més de micròfon, altaveu i connector pin (se sincronitza via USB). Respecte a la bateria, Jobs va assegurar que tenia deu hores d'autonomia.

L'aparell s'ha pensat molt per a l'usuari, però també per als desenvolupadors i creadors de continguts: en dues setmanes, companyies de videojocs i el diari 'The New York Times' han creat aplicacions especials per a l'iPad. Martin Nisenholtz, convidada del diari, va parlar de 'la pròxima generació del periodisme digital' gràcies a l'iPad.

L'anunci més esperat, darrere el del mateix aparell, era el que Jobs ha anomenat iBooks. És un lector de llibres, prestatge i botiga, tot en un. Les pàgines dels llibres es poden passar gairebé manualment, i es pot modificar la pòlissa i la mida del text. Usa el format epub, el més popular. L'aplicació s'ha pensat, explícitament, també per a llibres de text.

Finalment va revelar-ne el preu. 'El volem posar a mans de molta gent': a partir de 499 dòlars (629 amb 3G) el de 16 GB; 599 (729), el de 32 GB; i 699 (829) el de 64 GB. D'aquí a seixanta dies es llançarà al món (en versió wifi). Per tancar la presentació, Jobs va presentar uns quants accessoris, com ara un teclat amb dock, un suport i un protector.

Men?ame