Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  17.12.2009  21:12

L’artista sabadellenc Werens presenta el seu llibre ‘Florsss!’

Un recull d’imatges de cent cases buides de la ciutat que per uns instants van cobrar vida

Men?ame
 

Ahir al vespre es va presentar el llibre ‘Florsss!’ a la galeria d’art i botiga Impaktes Visuals acompanyat de l’exposició que es mantindrà en aquets mateix espai fins el 30 de gener. El llibre és un testimoni d’un centenar de graffitis de flors que el Werens ha pintat a cases buides de Sabadell, la majoria de les quals han estat arrancades d’arrel per part de la política de parets grises de l’ajuntament.

En Werens porta més de 23 anys actiu en l’àmbit artístic nacional i internacional degut a la seva immersió en el món de l’art urbà. Al llarg d’aquesta trajectòria ha desenvolupat àmpliament el graffiti, tot i que també ha treballat altres camps com la il·lustració, el disseny gràfic o les produccions audiovisuals. Aquest artista parteix de la idea que ‘pintar graffiti és la millor manera d’acostar l’art a tothom, de col·laborar fent del món un lloc més agradable, intentant contrarestar l’absurd pensament de les persones que prefereixen les ciutats grises, buides i sense vida’.

 

En un intent de donar vida a aquestes ciutats grises, el Werens ha rastrejat la ciutat en la recerca de les cases abandonades més suggerents amb l’objectiu de fer-les reviure a partir de l’art urbà. A Sabadell n’hi ha tantes que fins i tot s’ha pogut permetre escollir cases originalment numerades de l’1 al 100. Així, a les pàgines d’aquest llibres ens trobem un centenar de flors curosament numerades que en alguns moments han crescut a les parets de Sabadell.

 

Aquesta obra és un exemple més de reivindicació de la llibertat d’expressió i de denúncia de la censura en l’art urbà així com de l’especulació. Es tracta doncs ‘d’un modest exèrcit de flors que s’encara amb les deshumanitzadores sentències del capital’.

 

A les darreres pàgines de l’obra també hi trobem una carta del propi Werens adreçada a l’ajuntament de Sabadell on es pregunta qui és el responsable d’aquesta nefasta política antiartística del consistori de la mateixa manera que demana que ‘abans de censurar i sentenciar un graffiti a ésser eliminat sense cap mena d’escrúpol [...] s’analitzi amb criteri artístic allò que representa l’obra en qüestió així com la seva ubicació. Si no perjudica a ningú, si ningú en denuncia cap efecte perniciós, si dóna vida i alegria als grisos i uniformats carrers de Sabadell, no és de sentit comú que s’ha guanyat l’oportunitat d’ocupar un espai a la nostra ciutat?’.

Men?ame