Els treballadors de Puleva de Mollerussa faran vaga si tira endavant l’externalització de serveis

  • Aquest dijous van fer una concentració de protesta davant de la fàbrica

VilaWeb
VilaWeb

Redacció

28.08.2009 - 09:17

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Una seixantena de treballadors de l’empresa Puleva de Mollerussa (coneguda com a Granja Castelló o El Castillo) es van concentrar davant de l’entrada de la mateixa aquest dijous, dia 27, al migdia.
Els treballadors es queixen pels plans d’externalització dels serveis de càrrega i magatzem que té previst fer l’empresa. A més creuen que és l’inici de més acomiadaments o la venda de la fàbrica. Els treballadors, que van tallar el trànsit de la N-II durant una hora, van anunciar una vaga pel dia 14 de setembre, si tira endavant aquest procés.Els diferents representants dels treballadors al comitè d’empresa (Carlos Siles de CCOO, Narcís Tella de UGT i Josep Balcells d’Independents) van coincidir a dir als mitjans de comunicació que la reubicació dels dotze treballadors, afectats per l’externalització, suposa l’acomiadament d’altres dotze, contractats eventualment.

Els representants sindicals també es queixen de que aquesta mesura empresarial també suposa que la planta de Mollerussa deixi d’actuar com a centre de distribució per a Catalunya i el País Valencià. Això obre les portes a un altre temor, per part dels treballadors, com podria l’inici de més acomiadaments (que ja serien dels fixos) o la venda de la fàbrica de Mollerussa a una altra empresa i la repercussió que pot tenir en els actuals 163 llocs de treball. Els membres del comitè d’empresa van afegir que es van reunir amb els responsables de l’empresa però que els motius que els van donar per justificar la externalització no els van convèncer i que no es faria marxa enrere.

Els representants sindicals també es queixen de la davalla de la producció de la fàbrica, fet que no ha passat en altes fàbriques del grup. En aquest sentit treballadors, preguntats per VilaWeb Mollerussa, han explicat que el nivell de qualitat productiva de la fàbrica de Mollerussa és molt alt, oimés en relació amb altres del grup que, en canvi, han dit, no pateixen mesures com la de Mollerussa.

Vaga

En la mateixa concentració, que va ocasionar petites retencions inicials de trànsit, fins que es va regular per la rotonda que hi ha davant de l’entrada, també hi eren presents els responsables del sector agroalimentari de CCOO, Valentín Antúnez, i d’UGT, Antonio Rodríguez.

Van lamentar la situació que creat la direcció de l’empresa, tot considerant-ho un atemptat a l’Estatut del Treballador i la dignitat dels treballadors. També van recordar que hi ha una denúncia contra l’empresa, davant d’Inspecció de Treball, i van anunciar una vaga pel dia 14 de setembre, si el procés tira endavant.

Pressió política

Els representants sindicals del sector també van demanar més implicació dels polítics per solucionar aquesta situació, recordant que El Castillo és una empresa emblemàtica de Mollerussa i que la seva pèrdua es posaria a la vora d’altes que ja ha patit la ciutat.

En aquest marc es situa la reunió que van mantenir el comitè d’empresa i els representants sindicals amb Teresa Ginestà, alcaldessa de Mollerussa, perquè actuï com a mediadora

Una vegada va finalitzar aquesta reunió, segons informa ACN, el responsable agroalimentari de CCOO, Valentín Antúnez, consultat per l’agència, va assegurar que els directius de Puleva Mollerussa s’han reunit recentment amb Ginestà i que li han assegurat que la planta no tancarà tot i

que no es descarta una possible venda. En aquest sentit, Antúnez va assegurar que aquest mateix dijous al matí s’havien vist quatre directius del Grup Clesa, regentat per l’empresari Ruíz Mateos, passejant per la planta de Mollerussa, fet que faria pensar que la possible venda de Puleva Mollerussa s’encaminaria cap a aquesta banda.

Donada aquesta possibilitat, treballadors i sindicats van demanar a Ginestà que actuï per tal que si al final es produeix una venda, almenys es conservin els actuals llocs de treball.

Us recordem que podeu comentar aquesta notícia o qualsevol tema relacionat amb el municipi al Fòrum de Mollerussa.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem