Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimarts  23.12.2008  06:00

Oriol Amorós: 'Hauríem de decidir des de Catalunya quants immigrants poden venir'

El secretari de la Immigració va parlar amb els lectors de VilaWeb

Men?ame
 

El secretari d'Immigració de la Generalitat, Oriol Amorós, opina que Catalunya hauria de poder decidir quants immigrants poden venir cada any, i quins: 'A Catalunya, li aniria bé de poder-ne gestionar els fluxos i optar per gent ocupable durant tota la vida laboral.' Així mateix ho va dir ahir durant el debat que va sostenir amb els lectors de VilaWeb (llegiu-lo sencer). També ho explica en aquesta entrevista en vídeo amb VilaWeb.

Divendres el tripartit, CiU i una trentena d'entitats (però no SOS Racisme ni CC OO) van signar el Pacte Nacional per la Immigració. Segons aquest pacte, el coneixement bàsic de la llengua ha de ser un dels requisits per a aconseguir l'informe d'arrelament social, els immigrants han de poder votar a les municipals i han de poder obtenir la nacionalitat al cap de cinc anys de residència.

Els immigrants també han d'acreditar que tenen una oferta de feina i han de demostrar coneixements de la societat catalana abans d'obtenir l'informe d'arrelament, un document indispensable per a aconseguir al permís de residència.

Al xat d'ahir amb els lectors de VilaWeb Amorós va parlar de les limitacions de no tenir competències plenes en immigració. 'Quan la Inspecció de Treball serà exercida per la Generalitat amb més efectivitat, tindrem molta menys irregularitat', va dir.

També va abordar les dificultats d'algunes escoles, que no poden planificar gaire res perquè els arriben constantment alumnes immigrants. Per Amorós, 'això és cert en alguns casos. Si el problema és de barri, s'ha de resoldre urbanísticament. No podem demanar a l'escola que ho arregli tot. Ara, si dins un mateix barri hi ha discriminació entre escoles, és una altra cosa. En aquest cas hem de procurar que hi hagi zones escolars integrades i gestionar les matrícules des d'oficines municipals d'escolarització; hem de cercar una gestió unitària de la matriculació per equilibrar la llibertat d'elecció parental amb la cohesió social i per l'interès superior de l'alumne a tenir igualtat d'oportunitats.'