Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dimecres  21.03.2007  19:16

Foment admet que la rodalia de Barcelona és obsoleta però se'n desentén

La ministra atribueix el caos a la manca d'inversions dels governs del PP i a les obres del TGV a Sants

Men?ame
 

La ministra de Foment espanyola, Magdalena Álvarez, va donar ahir explicacions al Congrés dels Diputats de Madrid de les fallades constants de la xarxa de rodalia de Renfe de Barcelona. Álvarez va admetre que les insfrastructures eren obsoletes i inadequades i que la xarxa era saturada, però ho va atribuir a la manca d'inversions dels governs anteriors del PP i a les obres de l'alta velocitat que es fan entorn de l'estació de Sants.

La titular de Foment va explicar que les obres del TGV eren d'una gran complexitat tècnica i que havien estat causa de molts entrebancs. També va recordar que el traçat havia estat pactat el 2001 pel govern espanyol del PP i per la Generalitat governada per CiU; que, de totes maneres, l'actual govern espanyol havia avalat les obres el 2004, conscient que eren molt complexes i que tindrien una repercussió inevitable en la xarxa de rodalia, perquè obligarien a reduir el nombre de vies de l'estació de Sants, però que hi va donar el vist-i-plau perquè redactar un traçat nou hauria retardat l'arribada del TGV a Barcelona, prevista per a enguany.

Manca d'inversions

A més de les obres del TGV, la ministra va atribuir els mals de la xarxa de rodalia a la 'falta prolongada d'inversions en el manteniment de trens i de les vies'. És per això, segons ella, que ara el sistema tècnic és obsolet, l'electrificació és massa antiga, i també moltes vies, que són dels anys seixanta; a més, els carrils de l'estació de Sants no són adequats al volum de trànsit diari. Com si això no fos prou, va manifestar que també mancava personal de conducció.

Per resoldre aquesta tirallonga de mals, Álvarez va prometre doblar les inversions, destinar més personal al manteniment de la xarxa i portar catorze trens nous.