Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dilluns  23.10.2006  17:16

El govern es queixa a Foment del caos a la rodalia de Barcelona

La línia de l'aeroport està tallada, la C2 funciona amb la meitat de trens i l'Euromed circula amb retards

Men?ame
 

La Generalitat s'ha dirigit per carta al ministeri espanyol de Foment per a exigir explicacions sobre els retards i les incidències que afecten la xarxa de rodalia de Renfe de Barcelona. A causa de l'avaria d'ahir, la línia que va a l'aeroport continua tallada, la de Vilanova funciona amb la meitat de combois habituals i alguns trens Euromed es desvien per Vilafranca, fet que provoca retards. L'avaria encara no s'ha reparat i és probable que demà continuïn les incidències.

El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, ha enviat una carta al ministeri de Foment en que lamenta les reiterades incidències a la xarxa de rodalia, provocades per les obres de l'alta velocitat. En aquest sentit, Nadal ha demanat que s'extremin les mesures de seguretat. Nadal també s'ha queixat del tracte de Renfe als usuaris i ha demanat a la companyia i l'ens gestor de les infrastructures, l'Adif, que demanin disculpes als afectats.

A banda del govern, CiU i ICV també s'han queixat dels problemes de Renfe. El portaveu de la federació nacionalista al congrés espanyol, Pere Macias, s'ha queixat del 'menyspreu dels governants socialistes cap als usuaris de Renfe' i ha afegit que és 'imperdonable' que no s'informi els ciutadans. I el diputat d'Iniciativa, Joan Herrera, ha dit que el seu grup estudia demanar la reprovació dels responsables de Renfe i Adif.

Sense tren cap a l'aeroport

L'avaria que ha comportat tots els problemes la va provocar, ahir, una màquina de l'empresa OHL que treballava en la construcció de la línia d'alta velocitat. La màquina va trencar un cable d'alta tensió de l'estació de mercaderies de Can Tunis i això va afectar els sistemes de comunicacions i de control del trànsit. A causa de l'avaria, no hi ha trens per arribar a l'aeroport del Prat, i la connexió es fa amb autobusos especials.

A la C2, la línia que enllaça Sant Vicenç de Calders, Vilanova i Barcelona és, de retruc, la més afectada per l'avaria i només hi circulen la meitat dels combois habituals.

A banda d'aquests problemes també n'hi ha d'altres puntuals: la línia C1, que enllaça Mataró i Molins, només arriba fins a Sants. I la línia C7, només funciona entre Martorell i Cerdanyola. El tram entre Cerdanyola i l'Hospitalet de Llobregat s'ha de fer amb la línia C4.

Els problemes a la línia C2 de rodalies afecten els trens de llarga distància entre Barcelona-València. Alguns combois són desviats per la línia de Vilafranca i hi ha retards d'una mitjana de vint minuts.

Informació escassa

L'avaria encara no s'ha solventat i Renfe no sap quan es restablirà la normalitat. Un cop més, la manca d'informació ha indignat els usuaris.

Convé recordar que l'avaria d'ahir se suma a la sèrie d'incidències a la xarxa de rodalia de Barcelona que va tenir lloc el setembre passat, i que va generar un important debat sobre la necessitat d'augmentar les inversions en infrastructures ferroviàries a l'àrea barcelonina. Els fets d'ahir van provocar moments de tensió entre els passatgers que es van quedar atrapats en uns quants combois. Alguns van trigar tres hores a ser rescatats pels bombers i els Mossos d'Esquadra.

Men?ame