| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 6 de maig de 2024


dilluns, 23 d'octubre de 2006
>

Les obres del TAV deixen sense servei dues línies de rodalies de Renfe

L'avaria no es va poder reparar fins passades tres hores i va afectar les línies del Garraf i l'aeroport

P.M. AGÈNCIES. Barcelona
Una màquina que treballava en les obres del tren d'alta velocitat (TAV) a l'altura de l'estació de mercaderies de Can Tunis va topar amb un cable elèctric d'una torre d'alta tensió i va deixar ahir sense servei un tram de la línia del Garraf i de l'aeroport. L'incident es va produir cap a dos quarts d'una, i fins passades les quatre no es va poder restablir la circulació de trens, amb elevades restriccions pels procediments de seguretat. És a dir, els combois no complien els horaris previstos. La companyia treballava ahir per arreglar totalment l'avaria i perquè avui pogués quedar restablerta la normalitat en el servei.


+ Una imatge d'arxius dels problemes que hi van haver aquest estiu. Foto: A.P.

Quan passaven 25 minuts de les dotze del migdia d'ahir, una màquina que treballava en les obres del tren d'alta velocitat (TAV) a l'altura de l'estació de mercaderies de Can Tunis va topar contra un cable elèctric d'una torre d'alta tensió. El fil metàl·lic va caure sobre l'estructura que protegia el cablejat de les instal·lacions de control de trànsit, seguretat i comunicacions de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) provocant danys de molta consideració. L'incident va provocar la suspensió immediata del servei en el tram del Prat a Sants. L'avaria en aquest tros de via va afectar la circulació de trens de la línia C-2 sud que uneix Sant Vicenç de Calders amb Barcelona, passant per Vilanova, així com de la C-10 que va des de l'estació de França fins a l'aeroport.

Passades les quatre es va restablir el servei, però segons el departament de premsa d'Adif, els trens circulaven amb «elevades restriccions obligades per motius de seguretat». I afegia que la circulació era «reduïda i lenta». Adif reconeixia que els trens anaven amb retards que la companyia no va poder quantificar, «de 15 minuts a una hora, o més». Ni Adif ni Renfe tampoc van poder assegurar quan es restabliria amb total normalitat el servei de rodalies. A l'hora de tancar aquesta edició explicaven que els tècnics d'Adif estaven treballant perquè «demà al matí [per avui] els trens de rodalies puguin complir amb els horaris previstos». No descartaven, però, que els treballs de reparació de la línia es poguessin allargar durant el dia d'avui.



PLA ALTERNATIU
La companyia ha establert un pla alternatiu de transport per intentar pal·liar els problemes que aquesta avaria pot suposar per als usuaris.

Han posat trens llançadora a la C-2 per cobrir el trajecte de Barcelona a Maçanet i de Vilanova a Sant Vicenç de Calders. Per la línia C-10, que va fins a l'aeroport, han establert un servei d'autobús que surt de l'estació de Sants.

Pel que fa als trens de mitjana i llarga distància que fan aquest recorregut, els han desviat per vies alternatives. Tot i que també aquests combois circulaven amb retards de diversa consideració. Renfe i Adif han intentat respondre a les preguntes dels usuaris, ja que en altres avaries una de les principals queixes dels passatgers ha estat la falta d'informació. Per això la companyia va posar equips d'informació auxiliar a l'estació de Sants. Aquests equips només atenien els viatgers de llarga distància. Els de rodalies havien de fer cua a les taquilles de Sants.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.