Últim adéu a Chávez

  • Avui es fa el funeral d'estat a l'acadèmia militar de Caracas · Una gernació va desfilar ahir davant del fèretre

VilaWeb

Redacció

08.03.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Desenes de milers de veneçolans van desfilar ahir davant el fèretre del president Hugo Chávez, mort dimarts. Els seguidors van expressar dolor, van manifestar consignes polítiques i van fer crides a prolongar la revolució socialista. Es van formar cues molt llargues davant l’imponent passeig dels Próceres, a Caracas, per visitar el fèretre. Custodiat per una guàrdia d’honor, les despulles de Chávez, vestit amb l’uniforme militar i la tradicional boina vermella, eren dins un fèretre obert sota un vidre gruixut. El govern veneçolà va decidir que el funeral es fes a l’acadèmia militar mateix, on hi ha el fèretre, avui a les tres de la vesprada, hora catalana. El govern també ha decretat set dies de dol oficial.

Segons la constitució veneçolana, després de la mort del president és previst que es convoquin eleccions abans de trenta dies. Mentrestant, el vice-president, Nicolás Maduro, assumirà el poder, tal com va deixar encomanat Chávez. Tot amb tot, la carta magna preveu que sigui el president del parlament, actualment Diosdado Cabello, que s’encarregui de la interinitat.

Aquesta és l’emissió de l’actualitat als carrers de Veneçuela que ofereix en directe la televisió TeleSur:

Per una altra banda, les forces armades es van desplegar per a garantir la seguretat, segons el cap del comandament estratègic d’operacions, el general Wilmer Barrientos. Prèviament, el ministre de Defensa, Diego Molero, havia fet una crida a la unitat de les forces armades i havia assegurat que serien lleials al govern i al parlament veneçolà. Així mateix, havia anunciat el desplegament de les tropes ‘per garantir la sobirania i fer complir la constitució’.

Recomanem