Els sorolls de l’aeroport del Prat superen els nivells permesos a Castelldefels i Gavà.

Redacció

05.02.2005 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La Conselleria de Medi Ambient ha entregat a la Comissió de Seguiment Ambiental de l’Aeroport de Barcelona els resultats de la campanya de mesuraments acústics realitzats a la zona perifèrica de l’Aeroport. L’alcalde de Gavà, Dídac Pestaña, ha afirmat després de la reunió que l’estudi “demostra a través dels valors punta que els sorolls que fan els avions estan per sobre dels 65 decibels que es tenien com a valor de referència legal”.

Els mesuraments s’han realitzat en dues fases en diferents punts de Castelldefels, Gavà i el Prat de Llobregat. La Conselleria va instal•lar quatre equips en punts on es podia detectar la incidència del trànsit aeri i que no estaven condicionats per altres fonts de soroll. “Es va dissenyar la campanya per obtenir mostres de 23 dies de dades significatives de nivell de soroll en cada un dels emplaçaments”, han indicat fonts de la Generalitat.

Segons l’alcalde de Gavà, “cada vegada que passa un avió, se supera el límit de 65 decibels i a vegades s’arriba fins als 80 i els 85 decibels, puntes molt elevades”. Aquesta és la primera vegada que la comissió de seguiment disposa dels mesuraments del soroll de cada avió, segons l’alcalde, que ha afirmat que fins ara “Aena només donava les dades de la mitjana de soroll cada hora o cada dia, que estaven per sota dels nivells legals ja que, al fer la mitjana, els intervals en què no passa un avió redueixen el nivell de soroll”.

56 operacions per hora

Actualment, l’aeroport del Prat té una capacitat de 56 operacions per hora. L’alcalde Dídac Pestaña ha tornat a reclamar que

“s’apliqui un altre tipus de rutes”. “Nosaltres hem presentat un pla de rutes alternatiu amb què creiem que l’aeroport pot funcionar i aconseguir els seus objectius sense molestar amb la intensitat amb què ho està fent la població”, ha dit Pestaña.

Per la seva part, la directora general de Qualitat Ambiental de la Generalitat, Maria Comelles, ha explicat que les dades de l’estudi s’han de valorar “amb tranquil•litat” i indiquen el nombre d’avions, quan passen i quin impacte tenen”. Comelles no ha volgut revelar els resultats dels mesuraments portats a terme.

Les diferents administracions representades en la comissió (la Generalitat, els ajuntaments de Castelldefels, Gavà i el Prat de Llobregat, els ministeris de Medi Ambient i de Foment i Aena) s’han compromès a estudiar les dades de l’estudi i a fer una valoració conjunta en la pròxima reunió de la Comissió de Seguiment (Agències)

Recomanem