S’estanca l’ús d’internet, segons el darrer EGM

Redacció

09.12.2004 - 17:36

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Les dades de la darrera onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM) apunten a un estancament i un lleuger descens de l’ús d’internet i del nombre d’internautes a l’estat espanyol. Si en l’estudi de l’abril-maig d’enguany es comptablitzaven 12,04 milions d’internautes, en la darrera onada, d’octubre-novembre, el nombre d’usuaris es fixa en 11,96 milions. Si bé la disminució no és alarmant, sí que és destacable l’estancament del sector, que fins ara estava en creixement. Les dades contrasten, per exemple, amb les últimes xifres de França, on els internautes augmenten i s’incrementa també el nombre de pàgines visitades i l’estona que s’hi aturen, segons dades de novembre 2004.
Pel que fa a les dades referides als altres mitjans, en aquest darrer EGM cal destacar el creixement en l’apartat de ràdio de RAC1. Mentre la ràdio generalista al Principat baixa un 9%, RAC1 augmenta considerablement el nombre d’oients diaris en passar dels 95.000 de 2003 als 139.000 de 2004, de dilluns a diumenge. Catalunya Ràdio es manté com a líder d’audiència, si bé els oients disminueixen lleugerament en xifres globals. Si al 2003 Catalunya Ràdio tenia 568.000 oients, enguany en té 562.000.Les dades de la darrera onada de l’Estudi General de Mitjans (EGM) apunten a un estancament i un lleuger descens de l’ús d’internet i del nombre d’internautes a l’estat espanyol. Si en l’estudi de l’abril-maig d’enguany es comptablitzaven 12,04 milions d’internautes, en la darrera onada, d’octubre-novembre, el nombre d’usuaris es fixa en 11,96 milions. Si bé la disminució no és alarmant, sí que és destacable l’estancament del sector, que fins ara estava en creixement. Les dades contrasten, per exemple, amb les últimes xifres de França, on els internautes augmenten i s’incrementa també el nombre de pàgines visitades i l’estona que s’hi aturen, segons dades de novembre 2004.

Pel que fa a les dades referides als altres mitjans, en aquest darrer EGM cal destacar el creixement en l’apartat de ràdio de RAC1. Mentre la ràdio generalista al Principat baixa un 9%, RAC1 augmenta considerablement el nombre d’oients diaris en passar dels 95.000 de 2003 als 139.000 de 2004, de dilluns a diumenge. Catalunya Ràdio es manté com a líder d’audiència, si bé els oients disminueixen lleugerament en xifres globals. Si al 2003 Catalunya Ràdio tenia 568.000 oients, enguany en té 562.000 segons l’EGM.

Per veure les dades de tots els mitjans estudiats i els gràfics, podeu consultar el resum general de l’estudi.

Enllaços
Resum general de l’estudi.
RAC1 i Catalunya Ràdio.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem