16.09.2004 - 09:31
Actualment, les vies del tren divideixen la ciutat de Palma. El soterrament del ferrocarril havia de conciliar els 38.000 ciutadans que viuen a banda i banda de les vies. Cort havia anunciat que aprofitaria les obres per reordenar cinquanta sis mil metres quadrats de zona verda, els trenta-sis mil del parc de les Estacions i els divuit mil que estan ocupats per les vies del tren en superfície, i dissenyar un gran bulevard. Abans d’ahir la batlessa de Palma, Catalina Cirer (PP), i la consellera d’Obres Públiques, Mabel Cabrer, van presentar una primera proposta concreta de reforma que va causar sorpresa. Ningú s’esperava que el bulevard se substituís per quatre carrils de circulació. Tampoc esperaven que un parc, que ha estat reformat dues vegada des de la seva inauguració el 1999, canviés totalment la seva fisonomia.
En la proposta, als tres edificis de l’entrada se n’hi suma un altre de nova construcció, visualment molt més lleuger. La pèrgola actual, de reduïdes dimensions, se substitueix per una d’envidriada i de forma semicircular que va de costat a costat. A partir d’aquí, comença el parc amb un conjunt de zones enjardinades que acaben en una xarxa de camins fets de formigó per on s’arriba a una zona de jocs infantils. Després torna arrencar la vegetació. El grup ecologista GOB i els partits de l’oposició (PSIB, EU-EV i PSM) veuen en aquesta iniciativa una ‘suma de despropòsits’. En primer lloc, perquè es vol transformar el carrer Jacint Verdaguer en una via ràpida d’accés al centre de Palma ara que ‘se podia aconseguir fer una Palma més amable amb els seus ciutadans’ i, en segon lloc, perquè ‘s’aixecarà tot i no quedarà res del que s’ha fet fins ara’.
Enllaços
Més notícies: El Punt.