14.01.2004 - 13:32
AENA, l’emrpesa de navegació aèria espanyola, té previst instal·lar a Calella una antena dajut a la navegació aèria que mantindrà informats contínuament als avions sobre la seva situació i de la distància que es troben de terra. La instal·lació daquesta antena, que tindrà un diàmetre de 30,5 metres i haurà destar per sobre lalçada dels arbres, és prevista al Turó de la Punta de Garbí, molt a prop de la urbanització de Can Carreras. La construcció de la tercera pista de laeroport del Prat ha accelerat el procés de la instal·lació daquesta antena, que tindrà un fort impacte visual a la zona.
El regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Calella Josep Maria Juhe afirma que sha de garantir la seguretat aèria, encara que això en aquest cas signifiqui perjudicar una mica de paisatge natural. De totes maneres Juhé reconeix que el consistori calellenc no té la opció de posar-hi masses entrebancs.
El regidor calellenc afirma que les poblacions de lAlt Maresme, per la seva proximitat al litoral estan sota una autèntica autopista aèria. Tot i lestudi ambiental que se nha fet, lantena en cas que el projecte saprovi de forma definitiva, es situarà en una zona reconeguda dinterès comunitari i natural. Malgrat tot, lestudi també afirma que lantena no implicarà cap risc addicional i que no es produiran emissions de cap tipus de contaminant.