25.12.2003 - 06:00
El grup municipal del Partit Popular de lAjuntament de Figueres ha inclós entre les al·legacions que ha fet a les ordenances fiscals del 2004 diverses propostes per afavorir les famílies i el petit comerç.
Entre aquestes al·legacions, es proposa que es bonifiqui el 90% de la quota íntegra de limpost sobre Béns Immobles a favor de les famílies nombroses o de les persones discapacitades que acreditin un 33% de minusvalia, que es bonifiqui també el 90% de la quota íntegra de limpost repercutible a les superfícies que les empreses destinin a guarderies pels fills dels seus empleats per tal dafavorir econòmicament les famílies i la incorporació de la dona al mercat del treball.
Pel que fa a lordenança reguladora de limpost sobre vehicles, el PP proposa, per ampliar el seu suport a les famílies que tinguin una bonificació del 75%, els vehicles que siguin dús exclusiu per a famílies nombroses. En referència a les taxes per utilització privativa de lespai públic, i en concret durant la revetlla de Sant Pere que haurien destar exempts de la taxa aquells bars, establiments similars i terrasses i bars que ja paguin les taxes corresponents per locupació ordinària durant tot lany. També proposa que per cada caixer automàtic dun establiment de crèdit instal·lat a la façana o ocupant les voreres o vies públiques, tributaran a lany, per cada aparell 4.400 euros, en comptes dels 370 contemplats actualment. El grup municipal del PP també ha tingut en compte el petit comerç i per això sobre lotorgament de llicències dobertura assenyala que no saplicarà cap coeficient corrector de superfície útil des de 0 a 200 m2.