Les dimensions del monstre mediàtic

Redacció

19.01.2001 - 07:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Fa una setmana l’Administració nord-americana va donar llum verd a la fusió del proveïdor d’accés America Online (AOL) amb el grup mediàtic i d’entreteniment Time-Warner. Amb el vistiplau es dóna per bona la creació d’un conglomerat mediàtic amb unes xifres del tot respectables, que la publicació The Industry Standard no s’ha estat de calcular. En aquest article es revela que AOL-Time Warner, més enllà de les sumes econòmiques que ha mogut per a l’aliança, afectarà molt la vida quotidiana dels nord-americans. Així, 4 de cada 5 internautes dels EUA passarà per alguna pàgina del grup mensualment, el 20% de les despeses publicitàries en revistes aniran a parar a publicacions del grup (com ara People, Time i Sports Illustrated), hi haurà un terç de possibilitats que en les nominacions dels premis Emmy 2000 vagin a un autor o grup de la discogràfica Warner, i el 40% de missatges instantanis enviats als EUA passaran pels servidors d’AOL.




Totes aquestes xifres es donen a conèixer la mateixa setmana en què s’ha sabut que AOL continua creixent en el seu principal negoci, el servei d’accés a Internet. Ja ha superat la barrera dels 27 milions de clients…

Recomanem