18.01.2001 - 11:51
Dos interns de la presó de Quatre Camins es van fugar la matinada de dimecres serrant els barrots de la seva cel·la i enfilant-se a les teulades del centre fins a accedir al carrer, segons la primera hipòtesi amb la qual es treballa a la Conselleria de Justícia.
Els presos fugats, Angel A.C. i Jordi C.A., estaven a la presó complint condemnes acumulades per delictes de robatori i no són considerats perillosos, han explicat a Europa Press fonts del departament. L’absència dels dos interns s’ha detectat al primer recompte del matí i després de registrar el centre s’ha confirmar la fuga.
La directora general de Serveis Penitenciaris, Mercedes Sánchez, es va traslladar al centre i ja s’ha iniciat una investigació sobre la fuga i s’ha obert una informació reservada per depurar responsabilitats.
Segons el sindicat de funcionaris de presons Catac, els dos interns ja tenien antecedents de fuga en altres centres penitenciaris com Brians. Angel A.C., de 25 anys, complia dos anys de presó per condemnes de l’antic Codi Penal i acumula 12 anys més pel nou Codi en diferents condemnes per robatoris. Complia tres quartes parts de la condemna el 2007 i obtindria la llibertat definitiva el 2010. Estava classificat en segon grau.
Per la seva part, Jordi C.A., de 27 anys, complia 10 anys de presó per l’antic Codi i 6 anys més pel nou per diferents condemnes de robatori. Complia tres quartes parts de la condemna el 2005 i la pena íntegra el 2010. Estava classificat en segon grau.
Després de conèixer la fuga, el sindicat ha recordat que al costat de la direcció del centre s’havia acceptat la necessitat d’ampliar, amb caràcter d’urgència, la plantilla de Quatre Camins amb un centenar de funcionaris més. Segons Catac, aquesta petició va ser rebutjada per l’administració, igual que les sol·licituds de material i de millora de la seguretat.
Segons el sindicat, des de 1989, any en què es va inaugurar Quatre Camins, aquesta és la segona fuga del centre. En la primera ocasió el fugitiu va ser detingut per la policia local de la Roca del Vallès.
Encara així, Catac denuncia que la plantilla del centre està treballant “sobresaturada” i asseguren que “les carències de personal comporten que un o dos funcionaris vigilin un pati amb 250 interns i que als serveis nocturns deu funcionaris custodiïn a 1.400 interns”.
Davant aquesta situació, Catac assegura que si no s’implanten les mesures de seguretat acordades a la Taula de Seguretat de Quatre Camins i es responsabilitza a la plantilla de la fuga, es podrien convocar “mesures de conflicte”.