06.08.2003 - 06:00
Lequip directiu de lInstitut de batxillerat Ramon Muntaner de Figueres ha criticat lAjuntament perquè ha exclós aquest centre educatiu de litinerari de les visites guiades sobre Salvador Dalí. Aquestes visites, que es van iniciar lany passat, permeten fer un recorregut per alguns espais emblemàtics de la vida de lartista i només sesmenta linstitut a la Rambla per puntualitzar que des dallà es trobava amb els amics per anar-hi.
Segurament no hi ha res a Figueres que es pogui comparar amb lInstitut Ramon Muntaner quant a incidència vital, artística, ideològica, etc, sobre Salvador Dalí, apunta lequip en una nota feta pública i que publica el Setmanari de lAlt EMPORDÀ, Dalí va ser alumne oficial del Muntaner entre 1916 i 1922; va ser allà on va rebre classes de Gabriel Alomar i les primeres lliçons del mestre de dibuix Joan Núñez, qui el va marcar profundament i on va consolidar la seva amistat amb personatges capdals en el futur com Jaume Miravitlles, Ramon Reig, Joan Turró o Joan Xirau Palau amb els quals edità la revista Studium. A Les meves impressions i records íntims Dalí recorda que, mentre nera alumne, va tenir la seva primera nòvia, Carme Roget.
Per la seva banda, l’Ajuntament ha al·legat motius de temps. “Respon exclusivament al criteri tècnic que aquesta visita no duri més de dues hores, ja que cal tenir en compte que habitualment els usuaris encadenen amb la visita al Teatre-Museu que dura un parell d’hores més”, explica el Consistori en una nota.