16.07.2003 - 20:19
Inauguració dijous 17 de juliol, a les 8 del vespre.
Exposició del 17 al 31 de juliol de 2003
Horari dilluns de 3 de la tarda a 9 del vespre
De dimarts a dissabtes de 10 del matí a 8 del vespre.
Jaume Cases exposa junt amb el millors pintors i escultors del moment, 88 artistes presenten les seves obres, que estaran a la venda. Un, que d’art hi entén el justet, segurament no destacaria els millors i potser ho faria amb d’altres, però trovem firmes com Josep Maria Subirachs, Andreu Martró, Joan Martí, José Luís Fuentetaja, Félix Revello de Toro, Antonio López, Rafael Griega, Elías Garralda, Pascual Bueno, i un llarg etc., i perdoneu la recerca d’ajut, ja que no els destaco jo mateix, i qui ho fa és Jaume Cases, que avui dimecres era al seu estudi sabadellenc, enllestint una obra que d’aquí a un temps tots podrem contemplar i penso que admirar, i que no és ara el moment ni de parlar-ne, ni de desvetllar. Com deia en Jaume tot ultimant aquesta obra, m’ha facilitat la llista dels que segons el seu criteri son els més destacats, se n’ha deixat algun, ja m’ho ha dit però no podíem fer una llista massa feixuga.
Les obres que presenta el nostre artista, son una magnífica maternitat (i això ho dic jo) relleu fet en marbre de Carrara, i en bronze, un home prehistòric.
Dir també que ahir l’alcalde de Sant Quirze, Sr. Sebastià Ruiz, va visitar el taller de’n Jaume, per fer un seguiment de l’obra encarregada per l’ajuntament.
Cal destacar que s’edita un llibre amb les obres exposades, i aquest volum que ara es publica, forma part d’una col.lecció editada per Angèlica Guevara, i que es titula “Trobada amb l’art actual”, dir que aquesta col.lecció de llibres publicada en castellà i en anglès és un referent de l’art i dels artistes dins l’estat espanyol, d’aquest art on una cara és una cara i un paissatge és un paissatge; ja ho sabeu, si voleu ampliar el vostre bagatge cultural, tren estació Sant Quirze línia de Catalunya, fins a la plaça del mateix nom, o en cotxe, però més net, més barat, i més sostenible, el primer.
Enric Alloza, redacció Sant Quirze del Vallès.