24.02.2003 - 15:41
Presentació el proper dissabte 1 de març a la Sala Sant Francesc de lAlguer, del llibre de la declaració de la Secció Filològica de lInstitut dEstudis Catalans (IEC) sobre els criteris de llengua escrita daplicar a lensenyament de lalguerès a lescola. Veure cartell , Veure Programa de lacte .
Lelaboració del Model dàmbit restringit de lalguerès és fruit d’una feina llarga i persistent, feta per un conjunt de mestres, universitaris i experts, d’anàlisi, consulta i disquisició, daplicació científica d’una metodologia estricta basada en el buidatge documental dels textos de difusió i dels materials didàctics elaborats i treballats pel Centre de Recursos Maria Montessori, que suposen milers i milers de fulls escrits en català de l’Alguer. Cal agrair especialment la feina d’ordenació, orientació i recerca de l’actual coordinador de lesmentat Centre de Recursos i responsable del Servei de Normalització Lingüística, en Luca Scala.
Relacionat amb aquest tema us oferim un article del pedagog i escriptor Joaquim Arenas, que fa un repàs al treball ininterromput realitzat a lAlguer durant els darrers deu anys que han portat ara aquesta important fita. Llegiu
El model lingüístic dàmbit restringit de lalguerès, una altra fita aconseguida .