26.01.2003 - 12:55
Dos pobles de l’Alt Maresme, Calella i Santa Susanna, tenen l’índex més alt de ciutadans nascuts en un país estranger. En tots els municipis, el percentatge de la població nascuda a l’estranger supera el 9 %. Tot i això, en termes absoluts, Mataró lidera el rànquing amb 4.600 immigrants, seguit de Premià de Mar, amb gairebé 1.800, i Pineda de Mar, amb poc més de 1.300. A Mataró, el nombre d’immigrants en un any ha augmentat en 1.423 persones i, a Premià de Mar, en gairebé 300 persones. L’altra cara de la moneda són Argentona i Tordera, on els estrangers no arriben al 3% de la població. El cas curiós és el d’Argentona, on el 2002 no hi ha arribat cap persona estrangera. A Tordera, n’hi van arribar 12.
Calella i Santa Susanna són els pobles del Maresme que tenen un índex més alt de ciutadans que han nascut a l’estranger. Totes dues poblacions superen el 9 per cent. A Calella, amb el 9,3 per cent de la població nascuda fora del país, el nombre d’estrangers és de 1.270. L’altre poble que té un dels índexs més elevats és Santa Susanna, amb un 9,2 per cent. Els estrangers que han arribat durant l’any 2002 i que s’han donat d’alta en el padró municipal són 35, però el nombre total d’immigrants d’aquest poble és de 185.
Les ciutats més grans -Mataró, Premià de Mar, Pineda de Mar i el Masnou- són les que registren un nombre més alt d’estrangers. Així, en només un any, a Mataró han arribat, segons les dades de l’anuari, 1.423 persones. A Premià de Mar, els estrangers que s’han traslladat a viure a la ciutat són 291. Segons fonts de l’Ajuntament de Premià de Mar, en aquests moments la ciutat ha notat un augment dels immigrants que provenen de Sud-amèrica. Així, els equatorians i els argentins són els ciutadans que més rep el municipi. Segons les mateixes fonts, la immigració magribina i de l’Àfrica subsahariana s’ha estancat i el fet que es produeix ara és el creixement vegetatiu d’aquests dos col·lectius, que ja porten més de deu anys vivint a Premià de Mar. Els pobles més petits que tenen un major nombre d’immigrants són Cabrils i Caldes d’Estrac, on els estrangers representen un 7 per cent de la població.
D’altra banda, els municipis que reben un menor nombre d’immigrants són Argentona i Tordera, que no arriben al 3%. Entre els pobles que hi ha menys presència d’immigrants s’hi afegeixen Vilassar de Dalt i Dosrius. Segons l’anuari, a Argentona cap persona estrangera s’ha donat d’alta en el padró municipal.