L’empresa agullentina Piel S.A. rep la primera marca Qualitat Comprovada d’AIJU per a productes infantils.

  • La marca, creada recentment per l'Institut Tecnològic del Joguet, es pot aplicar a joguets, articles de puericultura i matèries primeres que els componen.

Redacció

29.11.2002 - 00:05

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Vicent Ferrer, gerent de Piel S.A., rep el certificat d'AIJU.

Piel S.A., empresa del sector tèxtil situada a Agullent, ha sigut la primera a obtenir per a alguns dels seus productes la marca Qualitat Comprovada, creada per l’Institut Tecnològic del Joguet, AIJU, membre de la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana. Piel S.A. ha aconseguit el certificat per a tres tipus de fibres antiàcars destinades al farcit de joguets i articles de puericultura.

L’empresa guardonada vol ressaltar la importància d’incorporar fibres antiàcars per a aquests sectors, atés que els seus productes estan en contacte directe amb els xiquets, els que durant els seus primers anys de vida són propensos a desenvolupar al·lèrgies relacionades amb l’àcar de la pols que al seu torn és el principal causant de l’asma infantil.

No és la primera vegada que Piel S.A. és pionera en l’obtenció de certificats per als seus productes, ja que va ser la 1a empresa tèxtil a qui l’Institut tecnològic del Moble (Aidima), va atorgar el seu símbol de qualitat, i alguns dels seus productes posseeixen l’etiqueta Oko-Tex Estàndard 100 d’Aitex, que certifica que no són perjudicials per a la salut.

Des que AIJU creara aquesta marca de qualitat, nombroses empreses estan treballant amb aquest Centre Tecnològic per a poder obtenir l’esmentat certificat, que garanteix el compliment de les normes de seguretat europees, a més d’altres requisits addicionals establits pel propi Institut relacionats amb la qualitat i l’ús pedagògic dels productes, així com el seu nivell de qualitat homogeni, en estar sotmesos a un seguiment anual per part d’AIJU.

A més cal destacar que el 60% dels beneficis obtinguts per AIJU de la quota que anualment han de pagar els fabricants es reinverteix en la promoció de la marca. Però a més, AIJU ha decidit que l’1% d’aqueixos guanys vaja destinat a Organitzacions No Governamentals que treballen en àmbits infantils en situacions desfavorides. AIJU ja ha contactat amb altres centres tecnològics disposats a col·laborar i a aplicar la marca Qualitat Comprovada a productes d’altres països, amb l’objecte d’aconseguir en el futur la seua implantació a nivell europeu.

Recomanem