Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dissabte  07.09.2002  11:57

Conclusions del 3r. simposi sobre l’ensenyament del català a no catalanoparlants

Men?ame
 

El 3r. simposi sobre l’ensenyament del català a no catalanoparlants que s'ha fet aquesta setmana a Vic s'ha clausurat aquest divendres i ha presentat les conclusions següents:
1- Cal que les administracions públiques continuïn impulsant i desenvolupant els projectes i metodologies emprades per a la incorporació dels nous alumnes a les aules, que donin suport a les iniciatives i propostes dels centres docents i que incrementin el suport a l'elaboració i edició de materials didàctics per millorar l'acció docent i donar resposta al plurilingüisme que hi ha a les aules d'educació infantil, primària, secundària i d'adults.
2- Calen polítiques que assegurin la presència del català en els cursos informàtics de tot tipus i potenciar i incentivar la tasca que realitzen els professionals del món de l'ensenyament en l'elaboració de materials amb suport telemàtic i afavorir-ne l'intercanvi i la difusió.
3- Cal, a partir d'una reflexió conjunta dels països de parla catalana, constituir un model propi d'educació multilingüe tenint en compte que les propostes multilingües avançades que s'estenen per Europa rarament parteixen de la necessitat de recuperar i normalitzar una llengua minoritzada.
4- Cal un canvi en la formació inicial dels docents que haurà de passar per la reformulació dels currículums universitaris i la transformació de l'actual diplomatura de mestre en llicenciatura.
5- Cal promoure espais de reflexió i debat entre tots els professionals de l'ensenyament de la llengua dels territoris de parla catalana i establir un nou impuls polític que permeti la consolidació de l'ús del català en els centres docents i en els diferents àmbits socials, que s'hauria de determinar en accions concretes i específiques destinades a promoure la identificació de la llengua catalana com a vehicle de cohesió social i pertinença.

El Simposi es va tancar amb un balanç que des de l'organització qualifiquen "d'extraordinàriament positiu", amb l'assistència de 700 professionals d'arreu dels Països Catalans i de l'estranger. En total es van presentar 135 comunicacions i tallers. Si fins ara el simposi es feia cada deu anys, el degà de la Facultat d'Educació de la Universitat de Vic, Antoni Tort, va avançar que s'està estudiant la possibilitat que a partir de la propera edició tingui lloc cada cinc ays. La propera cita, per tant, podria ser el 2007. (07-09-02)

Men?ame