Art o artesania? Els tallers del Poble Espanyol a la ciutat

Redacció

30.07.2002 - 12:10

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Una selecció de les obres elaborades per una vintena d’artesans i artistes del Poble Espanyol – la ciutat dels artesans s’exhibeixen del 25 de juliol al 15 de setembre al Centre Català d’Artesania sota el títol Inusual. La ciutat dels artesans. La mostra inclou pintura, escultura, vidre, ceràmica, cuir, joieria, forja, tèxtil, obra gràfica i gravat.

El caràcter “inusual” de l’exposició ve donat per la relació entre art i artesania que es dóna al Poble Espanyol: pocs llocs al nostre país compten amb una concentració d’artesans tan elevada. Actualment, hi funcionen més de 50 tallers de diverses disciplines i oficis, el que afegeix un element més al caràcter inusual del projecte: la diversitat i la clara aposta per la no uniformitat dels treballs que s’hi realitzen. Tot plegat, dins del projecte de passar de ser un lloc de mera atracció turística, a ser un recurs cultural a l’abast dels ciutadans de Barcelona i de tot Catalunya.

Per reflexionar sobre la frontera entre art i artesania, l’exposició “Inusual. La ciutat dels artesans” es complementa amb una taula rodona animada per Juli Capella, president del FAD, i Jesús Prieto, assessor del projecte del Poble Espanyol. “Inusual. La ciutat dels artesans” no és doncs, una mera exposició; és una invitació a la reflexió sobre el concepte d’art i les formes i usos artístics de la nostra societat.

Més informació a: www.poble-espanyol.com

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)