La població de Moià continua in crescendo i marca nous rècords.

Redacció

18.07.2002 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La vila de Moià ja va començar a veure augmentar la seva població els anys 70 però ha sigut en els darrers anys quan ha vist el seu increment més espectacular. En els darrers anys, doncs, la seva població ha passat dels 3280 habitants que tenia el 1991, als 3806 del 1996 (16.04% de creixement), superant els 4000 (4089) el 2001 i arribant als 4524 enguany.

Moià, doncs, s’ha convertit en un dels pobles amb més creixement de la Catalunya Central juntament amb Castellnou de Bages, Sant SantSalvador de Guardiola, Fonollosa i Calders.

Així doncs, actualment Moià ja té quasi la meitat dels habitants de tot el Moianès i val a dir que aquestes xifres no tenen en compte l’extensió de la segona residència al territori que fa que els caps de setmana la població de la comarca arribi a gairebé 15.000 habitants, i que superi els 25.000 a l’estiu.

El fet que hi hagi hagut un augment tan espectacular de gent censada a la vila és degut a diferents factors. Per una banda, el creixement espectacular de la zona industrial de Moià, que al generar més llocs de treball, ha sigut un esquer per la població; per altra banda, l’emergent població immigrant i, per últim, la construcció de més de 250 nous habitatges en els darrers anys.

Recomanem