05.02.2002 - 12:43
El passat ple del mes de gener tots els grups van votar a favor de laprovació provisional del Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic, el Catàleg.
Segons el tinent dalcalde dUrbanisme, Rafael Viñals, shan protegit 72 edificis i 21 jaciments arqueològics i llocs dinterès, amb diferents graus de protecció: des de lestricta del viaducte de Canaletes, sobre el qual només es podrà actuar per recuperar-lo, fins a proteccions de façanes o elements molt concrets dalguna finca.
Igualment, el responsable dUrbanisme va deixar clar que el procés no ha acabat, ja que la catalogació shaurà dacompanyar amb diverses figures urbanístiques per protegir els drets dels ciutadans amb propietats afectades i es faran convenis per consolidar aquest patrimoni.
Amb tot, el tinent dalcalde socialista va advertir que hi ha actuacions urgents i que caldrà invertir-hi diners i imaginació per conservar alguns edificis, i que els propietaris tenen mesures extralegals per aconseguir que l’edifici caigui per ruïna.
Valoracions de l’aprovació a continuació.