15.07.2015 - 08:24
El Consorci de l’Estany d’Ivars i Vila-sana ha organitzat, pel dissabte 18 i per primera vegada, un taller de recol·lecta i manipulació de la bova, un ofici artesà que va tenir certa rellevància en l’economia de l’antic Estany.
Les persones que participin al taller, a càrrec del linyolenc Joan Clop , a més a més de conèixer com s’obté la matèria primera i com es tracta, podrà elaborar algun objecte amb la canya.
El taller de recol·lecta i manipulació de la bova durarà tot el dia i s’iniciarà a l’embarcador de Vila-sana de bon matí i es continuarà a la tarda a Cal Sinén. És una activitat oberta a tothom i no requereix coneixements previs. Els interessats s’han d’inscriure prèviament i han d’escollir si també volen participar a la recol·lecció de la bova, planta que creix al mateix estany.
En cas que vulguin fer-ho, han de portar botes d’aigua i una falç per a entrar a la bassa i recollir la matèria primera. Després, es mostrarà el procés d’assecatge de la bova. Per a completar l’activitat, els participants elaboraran un objecte amb bova.
Us recordem que podeu comentar aquesta notícia o qualsevol tema relacionat amb la comarca o d’interès general al Fòrum del Pla d’Urgell.