La Fundació THAO, reconeguda per la seva lluita contra l’obesitat infantil

  • L'Agència de Nutrició ha premiat la feina d’aquesta entitat per apropar als nens la dieta mediterrània i els productes de proximitat.

VilaWeb

Marc Farràs

26.06.2015 - 13:53

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La Fundació THAO porta vuit anys dedicada en cos i ànima a la prevenció de l’obesitat infantil, un dels principals problemes de salut pública, i que afecta especialment nens i nenes. De fet, les últimes dades reflecteixen que un de cada cinc nens d’entre tres i cinc anys pateix de sobrepès o obesitat, que un de cada tres no menja ni un peça de fruita al dia, i que dos de cada cinc no consumeixen verdura diàriament. Des de la seva creació, la Fundació THAO ha ideat deu campanyes dedicades a la promoció d’hàbits saludables entre la infància en relació a l’obesitat, i un dels seus últims projectes, centrat en la dieta mediterrània i en els productes de proximitat, acaba de rebre el primer accèssit dels VIII Premis d’Estratègia NAOS (Estratègia per a la Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat) que concedeix l’Agència de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició del Ministeri de Sanitat.

El director científic de la Fundació, el doctor Rafael Casas, explica entusiasmat el funcionament del programa que els ha valgut el guardó: “pesem i mesurem els nens i nenes d’entre vuit i dotze anys i els passem uns qüestionaris online sobre alimentació i activitat física totalment pioners per poder analitzar els resultats automàticament. Així, vam aconseguir una sèrie de dades sobre diferents indicadors de la qualitat de vida, i les vam relacionar amb els estàndards de la dieta mediterrània (fruita, verdura, fruits secs i oli d’oliva) a partir d’un índex d’adherència. El resultat de la investigació va ser una adherència baixa, “encara que, en un país on teòricament se segueix la dieta mediterrània, el resultat és baix”, matisa Casas.

La campanya, entranyable i proactiva, i amb un eslògan tan vitalista com “Nyammm… Menja’t l’hort mossegades, i a créixer”!, va tenir diversos punts d’actuació. “Vam promoure visites infantils a horts, conreus ecològics i espais d’agricultura local; vam relacionar el plaer de menjar productes de proximitat amb els efectes positius en el creixement de nens i nenes, i vam vincular la dieta mediterrània a la sociabilitat per reforçar els àpats en família”, explica el director de la Fundació THAO. També van utilitzar un to de proximitat amb els nens i nenes per reforçar el component lúdic i apel·lar a la seva imaginació. Així, van presentar les fruites i verdures com a ‘vitamines de colors’, els llegums com a ‘perles de salut’ i l’oli d’oliva com a ‘or líquid’.

Per seguir llegint l’article, feu clic aquí.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem