La COPE publica una falsa notícia sobre la mort de la infermera i després ho nega

  • Molts lectors han fet captures de la notícia publicada i l'han fet circular per Twitter quan la cadena ja l'havia retirada

VilaWeb

Redacció

09.10.2014 - 20:18

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

‘S’ha mort l’auxiliar d’infermeria contagiada per Ebola’, deia el titular de la notícia que ha publicat la COPE aquest vespre. Però és una falsa notícia que ha estat retirada de la web de la cadena. Molts usuaris han capturat la imatge d’aquesta notícia que no donava cap altra mitjà de comunicació espanyol. La publicació a la web i a Twitter pot haver estat un error en la programació d’una notícia ja preparada per si la infermera Teresa Romero, infectada de l’Ebola, es moria. Però, el cas és que després la cadena ha negat haver-la publicat contra totes les evidències publicades pels usuaris de Twitter. A més, la COPE ha publicat una breu nota per negar que hagués publicat la mort de Romero.

A més de les captures de pantalla, la notícia ha quedat indexada a Google, i emmagatzemada en la memòria cau del cercador. Ho podeu comprovar ací.

Recomanem