20.09.2014 - 06:00
La biblioteques municipals del Maresme presenten aquests dies el llibre ‘La cuina del Maresme’, que de fet és una guia dels recursos que ofereixen les vint-i-cinc biblioteques municipals de la comarca. Així mateix, cada municipi aporta la recepta d’un plat tradicional, elaborat per un restaurant de qualitat del poble. Aquesta iniciativa es va dur a terme per primera vegada l’any 2004 i ara, deu anys després, les biblioteques actualitzen els recursos i les receptes en una nova edició.
Llamàntol a la catalana (amb xocolata)
que ofereix la biblioteca Martí Rosselló i Lloveras de Premià de Mar.
Ingredients:
llamàntol
oli i sal
Per la picada:
ametlla
nyora
julivert
xocolata
Per a la salsa americana:
caps de llagostins i llamàntol
1 ceba
1 pastanaga
1 fulla de llorer
1 copa de brandi
alls
Pel fumet:
200 gr de
peix de roca
2 litres d’aigua
1 ceba
1 pastanaga
2 cullerades de tomàquet
1/2 culleradeta de cafè de pebre vermell
Elsaboració:
Per preparar el fumet netegem i tallem la ceba i la pastanaga, i les sofregim. Un cop sofregides hi afegim el peix de roca, el tomàquet, el pebre vermell i l’aigua. Tan bon punt arrenca el bull, deixem fer xup-xup durant vint minuts, ho colem i reservem.
Seguidament, prepararem la salsa americana: netegem, tallem i sofregim la ceba, l’all i la pastanaga. Fet això hi afegim els caps de llagostins i del llamàntol, ho reguem amb una copeta de brandi, ho flamegem i després hi aboquem la fulla de llorer, el tomàquet i el fumet que havíem reservat.
Quan tenim la salsa americana preparada, agafem el llamàntol i el partim per la meitat, l’enfarinem i el sofregim tomba i tomba. Hi aboquem la salsa americana, que podem corregir de gust afegint-hi més fumet en cas que la trobem massa forta.
Deixem coure el llamàntol uns 10-15 minuts i per últim hi afegim la picada feta d’ametlla, nyora, julivert i un polsim de xocolata.