18.09.2014 - 23:00
Pau Vallvé, Anna Roig i l’Ombre de ton Chien, Marlango, Kepa Junkera i la Fundación Tony Manero són alguns de la vintena de grups que passen aquest cap de setmana pel Mercat de Música Viva de Vic a presentar-hi nous àlbums. El concert inaugural ha anat a càrrec, avui al vespre, de Roger Mas i el pianista brasiler Benjamin Taubkin. Fins diumenge, s’hi faran una seixantena de concerts.
L’objectiu principal del MMVV és acostar la música del país i internacional als ciutadans, però sobretot esdevenir un punt de trobada entre professionals del sector musical per a dinamitzar la indústria musical del país. L’any passat hi hagué un volum de contractació de 2,6 milions d’euros (segons un estudi de la UOC), que correspon a la signatura de 565 contractes.
Vint estrenes en primícia
Enguany, a Vic s’hi presenten les noves creacions de Pau Vallvé, Anna Roig i l’Ombre de ton Chien, The Mamzelles, Adrià Puntí, Marc Parrot, Raimundo Amador, Marlango, Kepa Junkera, Ian Sala, Miquel Serra, Ocellot, Hombres Bala, Brighton 64, Toni Xuclà, Germà Aire, Beach Beach, Eskorzo, Fundación Tony Manero i 17 Hippies.
Les propostes i els estils tornen a ser diversos, amb més presència de la ‘world music’ i el jazz, que l’any passat van ser-hi menys representats. Arriba a Vic la ‘world music’ de 17 Hippies, Chekara, Cheetah Brava o les propostes de l’escenari de la Catedral, rebatejat amb el nom ‘Atlantic Connection’, amb artistes de Portugal, Galícia i el País Basc (Primitive Reason, Oreka i O Sonoro Maxin). També hi ha lloc per a projectes més transversals, com els de la Cafetera Roja, Bruut, Guillem Roma, Dry Martina i The Mamzelles. I encara més noms, de projecció internacional: Calima, Mambo Jambo i Beach Beach.
Amb vocació més popular i festiva, els escenaris de la plaça Major i els envelats del Sucre acullen les actuacions de Manel, Joana Serrat, Joan Colomo, Bongo Botrako, Fundació Tony Manero o Eskorzo.
Un MLab consolidat
L’MLab és un espai de trobada que congrega programadors, institucions, festivals, empreses, promotors, agències discogràfiques i professionals relacionats amb el sector musical. L’objectiu és el desenvolupament comercial, l’intercanvi de coneixements i d’experiències, la creació de negoci i la formació i innovació en el sector. Dins la programació d’activitats de dia hi ha sessions de ‘networking’, ponències informatives i presentacions basades en l’intercanvi de coneixement i la formació de professionals.
Fira Music, una nova fira dins el mercat
El mercat acull per primera vegada la fira d’instruments de música, Fira Music, al firal del Sucre. Per tres euros, els assistents poden accedir als més de 5.000 metres quadrats de superfície del pavelló per conèixer, veure, provar i adquirir una munió d’instruments de música. La fira és un punt de trobada que aplega sota un mateix sostre els comerciants d’instruments musicals, d’accessoris, luthiers, distribuïdors, fabricants, escoles de música, informàtica musical, empreses de lloguer, sonorització d’esdeveniments i locals d’assaig.