Can Duran adquireix la centenària empresa d’embotits de Vic Casa Sendra

  • L'acord permetrà donar continuïtat a una llonganissa amb 165 anys d'antiguitat

VilaWeb

Redacció

17.09.2014 - 16:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’empresa d’embotits osonenca Can Duran ha adquirit Casa Sendra, la històrica marca de llonganisses de Vic que fa cinc mesos va deixar d’elaborar aquest embotit després d’una sentència del TSJC i nou anys de litigi amb la Generalitat. Aquest acord permetrà a Can Duran recuperar la prestigiosa marca de Vic, amb una trajectòria de 165 anys. Amb aquesta adquisició, Can Duran es convertirà en la primera firma que disposa de la gamma més complerta de productes premium. Can Duran ha iniciat la creació del ‘Espai Sendra’, una àrea dedicada exclusivament als productes de la marca adquirida i que consta d’un obrador i espai d’assecat específic, on es reproduiran els processos artesanals de la marca centenària.

Fa prop de cinc mesos que l’empresa vigatana nascuda fa 165 anys Casa Sendra va deixar d’elaborar llonganisses. El motiu va ser una sentència del Tribunal Superior de Justícia que donava la raó al Departament d’Agricultura en el seu litigi amb Casa Sendra arran d’etiquetar l’embotit sota el distintiu ‘Llonganissa de Vic’. La sentència deia que si Casa Sendra volia fer servir el distintiu s’havia d’inscriure dins de la IGP, però l’empresari no va voler cedir a les exigències de l’administració.

La voluntat de Can Duran és la de donar continuïtat a Casa Sendra mantenint la independència de totes dues marques. El director general de l’empresa, David Garcia, ha explicat que el seu objectiu és “oferir al consumidor el mateix producte que es produïa fins fa uns mesos”. El consumidor podrà adquirir aquest producte a l’hostaleria o en establiments gourmet, ja que, segons ha avançat Garcia, “volem satisfer la demanda d’un mercat molt concret, que sap apreciar el valor afegit que ofereix un producte de màxima qualitat”.

Can Duran és una empresa creada el 1946 a Osona i compta amb una àmplia varietats de productes, entre els quals destaquen els espetecs i la gamma Can Duran Tradició i Exentis, dedicada als productes sense al·lèrgens. En els últims quatre anys l’empresa ha doblat el volum de facturació i també la seva quota de mercat. Segons informa en un comunicat, amb l’adquisició de Casa Sendra, la companyia dóna un nou salt en el seu creixement i expansió.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678
dldtdcdjdvdsdg
2829301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678