23.04.2014 - 13:00
Aquest dimarts 22 d’abril, la Sala Sert de l’Ajuntament de Vic ha acollit la presentació del Dia Internacional de la Dansa que tindrà lloc el proper dissabte 26 d’abril a la plaça dels Màrtirs. La presentació ha anat a càrrec de Joan López, regidor de Ciutadania i Cultura i Cristina Piferrer, Joana Rañé i Jèssica Duran de l’Associació Osona en Dansa.
López ha comentat que “es tracta d’un projecte ambiciós, ja que s’uneix la dansa, la música i el teatre en un sol espectacle que tindrà durada tot el dissabte 26 d’abril, Dia Internacional de la Dansa”.
Piferrer ha concretat que l’espectacle s’iniciarà a les 10 del matí i a les 5 de la tarda del dissabte. “Hi haurà exhibicions de tot tipus d’estils de dansa a l’escenari de la plaça dels Màrtirs” explica. En cas de pluja es farà al Sucre.
Rañé ha explicat que “la iniciativa va començar l’any 1998 en format de tallers al carrer i a partir del 2000 s’ha formalitzat en l’espectacle de dansa que trobem avui”. Els actes de les 10h i de les 17h seran iniciats per un ball conjunt de totes les escoles que representa les diferents generacions i simbolitza que “tothom pot ballar”. Les escoles que hi participen són Escola Maria Cinta, Dance Estudio, Espais Arts Escèniques, Estudi de Dansa Thaïs, Gimnàs Actiu, Gimnàs Roser Puig, Escola de Ball Neus Gaja i Escola Raquel de Torelló.
Duran ha recordat que si algú té ganes de participar-hi cal que es posi en contacte amb l’Associació Osona en Dansa.