22.03.2014 - 08:43
Aquesta investigació , que està dirigida per la professora Elvira Altès de la Universitat Autònoma de Barcelona, és la continuació d’altres campanyes similars que s’han duit a terme a l’Estat i a altres països en el marc del Projecte Global de Seguiment de Mitjans ( GMMP ) .
Els estudis realitzats fins al dia avui demostren que la presència de les dones des de 1995 fins 2000 només ha crescut en set punts percentuals fins al 24 %. El percentatge és més gran a Espanya ( 28% ) degut en certa mesura a les polítiques d’igualtat impulsades durant el govern de Zapatero. Els informatius televisius són els que més espai donen a les dones , mentre que els diaris són els més lents en evolucionar en direcció a la igualtat . D’altra banda , només en un 9% de les ocasions les fonts expertes consultades són dones . De fet , normalment les dones apareixen representant la veu de l’opinió popular, sense que se n’identifiqui la seva professió o càrrec . Més desiguals són encara les aparicions en espais d’informació econòmica , els quals estan protagonitzats per homes en el 92 % de les ocasions, deixant de banda les dones empresàries i l’economia lligada a la cura de les persones i la llar .
Són catorze els espais informatius que han estat analitzats , tant de televisió ( IB3 , TVE ) , com de premsa (Ara Balears , Diario de Ibiza, Diario de Mallorca , El Mundo , Menorca Es Diari , Última Hora) i ràdio (IB3 Ràdio, Ona Mediterrània, COPE ,Onda Cero , RNE , SER) .
Els resultats d’aquesta investigació , que compta amb l’activa participació de professionals del sector i de representants de la societat civil , seran presentats públicament el proper mes d’octubre .