Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  06.02.2014  16:52

Autor/s: ACN

Aterra al Prat el primer A380 amb ruta regular

L'avió d'Emirates permetrà d'ampliar un 40% l'oferta de seients en la ruta entre Barcelona i Dubai que la companyia opera des de fa dos anys

Men?ame
 

A les 12.10 ha aterrat a la la T1 de l'Aeroport del Prat un Airbus 380 de la companyia Emirates. És el primer A380 -l'avió de passatgers més gran del món- que operarà una ruta regular a un aeroport de casa nostra. L'aparell permetrà a la companyia ampliar un 40%, amb 2.200 seients addicionals setmanals, l'oferta actual del vol que ofereix diàriament i des de fa dos anys entre Barcelona i Dubai. Emirates ha decidit introduir l'A380 a Barcelona per cobrir l'increment de la demanda i reforça l'aposta de la companyia per un 'mercat important per a Europa', segons ha dit el Vicepresident Comercial d'Operacions a Europa d'Emirates, Thierry Aucoc.

Emirates és la companyia amb la flota de A380 més gran del món, n'opera un de cada tres que volen arreu del món. Actualment compta amb 44 aeronaus d'aquest tipus amb els quals, sumant-hi ara Barcelona, opera a 26 destins d'arreu del món. Amb 517 seients, el A380 d'Emirates que des d'aquest febrer operarà la ruta amb Dubai ofereix 427 seients d'Economy Class, 76 seients-llit en Business Class i 14 suites privades en First Class, a un preu, aquestes últimes, de no menys de 5.000 euros el bitllet.

La decisió d'introduir un A380 a l'aeroport del Prat respon a l'estratègia d'expansió de la companyia per donar sortida a l'increment de la demanda que la ruta entre Barcelona i Dubai 'no ha deixat de registrar de forma sostinguda' des que es va engegar el juliol del 2012. D'aquesta manera, la companyia substitueix el model Boeing 777-300 ER que usava fins ara pel A380 ampliant l'oferta de seient un 44%.

L'increment d'aquesta capacitat reforça també l'aposta de la companyia per Barcelona, un dels mercats turístics i de negocis més importants d'Europa, segons ha remarcat Aucoc, i la connexió amb l'avió més gran del món a d'altres 12 destins que la companyia ofereix també amb un A380 des de Dubai a Austràlia, l'Orient Mitjà i Àsia.

El vicepresident comercial d'operacions a Europa i Rússia d'Emirates ha aprofitat el discurs inaugural del vol per celebrar que la seva companyia hagi estat la primera en 'fer història' portant l'A380 de forma regular a Espanya. La companyia també havia estat la primera en flotar puntualment un avió d'aquestes característiques fa justament un any, per cobrir la punta demanda del Mobile World Congress.

Aucoc ha destacat també l'empenta que l'A380 suposarà pel trànsit de passatgers cap a Barcelona , ja sigui en el segment turístic com de negocis, i també ha remarcat l'efecte en l'ocupació local que suposa aquest embarcament, ja que l'augment de passatgers implica també més feina en el servei de handling, càrrega d'equipatge i les empreses subministradores del càtering al Prat.

Aena preveu rebre 60.000 passatgers addicionals l'any

També per la seva part, la directora de l'aeroport, Sonia Corrochano, ha celebrat la bona notícia i ha agraït a Emirats la seva aposta per Barcelona, perque tractant-se d'una de les companyies més importants del món, ha afegit, demostra la qualitat i competitivitat que té l'aeroport del Prat.

Corrochano ha explicat que amb l'ampliació de la T1 del Prat, l'aeroport ja estava adaptat per poder rebre l'avió més gran del món. I que només ha calgut fer alguns petits ajustos a la zona dels fingers, per exemple posant a disposició de l'A380 tres escales per l'embarcament i desembarcament dels passatgers de l'aeronau. Una operació que Emirates aconsegueix fer al Prat amb només 30 minuts, cosa que li implica que l'avió només requereix una escala de 3 hores entre l'aterratge i l'enlairament.

En aquest sentit, ha assegurat que l'aeroport està en disposició de poder rebre altres vols operats per A380.Finalment, ha afirmat que segons les seves estimacions, l'arribada de l'A380 en aquest vol diari d'Emirates entre Barcelona i Dubai suposarà un increment anual de 60.000 passatgers en aquesta ruta. 'Moltes gràcies, Emirates, per creure en Barcelona', ha conclòs.

També ha estat present en l'acte el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, qui ha vinculat l'arribada de l'A380 a la decisió 'encertada' d'Aena d'ampliar l'Aeroport de Barcelona però també i sobretot, a la feina feta per les administracions d'aquí a través del Comitè de Desenvolupament de Rutes Àrees (CDRA) per 'explicar al món la vocació internacional de Barcelona'.

En aquest sentit, s'ha mostrat convençut que l'aeroport del Prat viurà 'grans moments d'eufòria' com aquests perquè, en definitiva, 'els números són els que manen' i totes les companyies aèries del món inclouen Barcelona en els seus plans d'expansió, per la seva ubicació estratègica entre Àsia i Amèrica però també, ha destacat, per les seves prestacions i qualitat que el fan un aeroport plenament competitiu, ha dit.

També ha celebrat l'èxit de l'arribada de l'A380 a l'Estat l'ambaixador d'Espanya als Emirats Àrabs, Eugenio Salarich, un dels convidats a venir des de Dubai a Barcelona amb el vol iunaugural. Salarich ha confessat que en el seu moment molts van dubtar de l'aposta 'arriscada' d'Emirates d'iniciar una ruta entre Barcelona i Dubai, quan ja en tenia una que funcionava prou bé amb Madrid. 'Avui però podem dir que va va ser una bona aposta', s'ha felicitat. 

Men?ame