Justa Revolta reivindica l’avortament lliure i gratuït en una acció a una església

  • Prop de 100 persones van secundar la convocatòria del col.lectiu antipatriarcal per reclamar el dret de les dones a decidir sobre el propi cos

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Clàudia Martí

14.10.2013 - 11:42

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Un centenar de persones es van concentrar ahir diumenge davant l’església dels ‘Padres’ de Sabadell sota el lema ‘No hem lluitat tant per aturar-nos aquí’ convocades pel col·lectiu antipatriarcal local Justa Revolta, en una acció emmarcada en la campanya contra la modificació legislativa del Partit Popular que pretén penalitzar l’avortament i tornar a tipificar-lo en el Codi Penal com a delicte.

Una desena de militants de Justa Revolta van irrompre a la missa que s’estava celebrant en aquells moments amb cartells i crits a favor de l’avortament lliure i gratuït i del dret a les dones a decidir sobre el seu propi cos, assenyalant a l’Església com un dels principals poders fàctics responsables de la limitació dels seus drets. En el comunicat que es va fer públic durant la concentració, Justa Revolta va exigir a l’estat que garanteixi l’avortament lliure i gratuït ‘ja que és un acte mèdic i per tant ha d’estar inclòs dins la cartera de serveis de la xarxa sanitària pública’. El col·lectiu va qualificar la modificació de la llei de l’avortament impulsada pel ministre de Justícia espanyol Alberto Ruiz-Gallardón com un ‘intent encobert de prohibir totalment l’avortament’ i va reclamar que més enllà de mesures de caràcter normatiu com una regulació específica de l’avortament, ‘cal que s’adoptin mesures per garantir els drets sexuals i reproductius de les dones’. El comunicat va acabar fent una crida a ‘aturar l’ofensiva capitalista, patriarcal i catòlica que estem patint’ i a ‘continuar endavant amb la lluita històrica per un avortament lliure i gratuït’.

Recomanem