05.09.2013 - 20:57
No és la primera vegada que el grup de teatre Margarida Xirgu de l’Ateneu de Cultura Popular de l’Hospitalet actua a l’UCE. En concret l’any 2011, amb motiu de la celebració de l’Any Sagarra, va interpretar La filla del carmesí, una experiència que, segons ens diu el seu director, Joan Soto, va ser molt gratificant i de la qual conserven un gran record. Enguany tornen a visitar l’UCE, però aquest cop amb motiu de l’Any Espriu, interpreten Ronda de mort a Sinera tal com Ricard Salvat la va pensar en les seves representacions dels anys seixanta del segle passat.
Que representa l’Espriu per a un grup com el vostre?
Espriu va ser un referent important i volíem fer quelcom amb motiu de la commemoració dels cent anys del seu naixement.
Inicialment, pensàvem amb l’escenificació d’alguns poemes… però aviat ens vàrem plantejar de representar la Ronda de mort a Sinera, malgrat totes les grans dificultats que té interpretar una obra d’aquestes característiques. La vàrem estrenar a l’Hospitalet el passat mes de juny, amb quatre representacions.
Com es concreta aquesta nova col·laboració a l’UCE?
És a partir de la Federació de Grups Amateurs de Teatre de Catalunya que ens assabentem que l’UCE està cercant candidats per representar alguna obra d’Espriu i ens presentem per fer la Ronda de mort a Sinera, i accepten la proposta. Cosa que ens va satisfer de gran manera.