26.06.2013 - 06:01
Aquest lobby està format pel president de l’Aglomeració, Joan Pau Alduy, el president de la Cambra de comerç i industria del Llenguadoc-Rosselló, Bernard Fourcade, i José Rodriguez, president del Pôle Economique Saint Charles . Tots tres van presentar el programa europeu iFreightMED-DC. Un centenar de ciutats europees uniran així els seus esforços per fer lobbying i desenvolupar el noli ferroviari.
Volen potenciar l’arc mediterrani com a corredor de referència de les mercaderies provinents d’Àsia cap al nord d’Europa. Per aconseguir-ho, elaboraran un estudi, que compta amb un pressupost de 2,6 milions d’euros, per ‘diagnosticar’ les deficiències de la seua xarxa de comunicacions i desenvolupar el potencial logístic de la regió. La qüestió del noli ferroviari és particularment crucial per a Catalunya Nord tenint en compte l’estat de saturació de l’autopista A9 confrontat a un important trànsit de carretera.
L’objectiu és aprofitar la puixança del Port de Barcelona i fer de l’eix Barcelona-Lió el corredor ferroviari de referència en detriment del que actualment té Rotterdam, als Països Baixos, com a punt de partida.