L’escola Les Basseroles acaba un taller intercultural de mares

  • Ja fa 8 anys que s’organitzen aquests tallers a les escoles de la Mancomunitat La Plana

VilaWeb

Redacció

30.05.2013 - 17:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Dotze mares han participat en la primera edició del taller intercultural de mares de l’Escola Les Basseroles a Sant Miquel de Balenyà, que va començar a primers de maig i finalitza aquesta setmana. Una exposició a la mateixa escola posarà punt i final al taller d’activitats manuals que ha portat a terme la professional de La Farinera-Centre d’Arts visuals de Vic, Fina Toneu, cada dimarts de 3 a 2/4 de 5 de la tarda a la mateixa escola.

Aquestes activitats manuals han estat l’eix vertebrador del taller però també s’ha aprofitat per fer altres activitats, com xerrades, tallers amb els nens de l’escola, etc., que s’adaptin al tarannà i als interessos del grup de mares participants i a les necessitats que l’escola o l’AMPA hagin detectat.

Els tallers interculturals de mares són un espai de trobada i participació destinat a totes les mares de l’escola que donen la oportunitat a qui hi participa de conèixer altres espais, altres recursos, altra gent, altres formes de viure…

L’objectiu és apropar mares autòctones amb mares nouvingudes i així generar una millor coneixença mútua i una millor convivència, afavorint que es creïn xarxes socials tant a les escoles com al municipi.

Ja fa 8 anys que s’organitzen tallers interculturals de mares a les escoles dels municipis mancomunats, coordinats des de les AMPA’s dels mateixos centres educatius amb l’ impuls del Pla de Convivència de la Mancomunitat La Plana i el suport del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya i l’ Institut Català de les Dones.

Enguany s’estan duent a terme tallers a l’Escola l’Era de Dalt a Tona, a l’Escola Joan XXIII de Balenyà i l’Escola Les Basseroles de Sant Miquel de Balenyà. En altres edicions hi han participat també escoles d’Aiguafreda, Sant Martí de Centelles i Taradell.

Des de les escoles on es desenvolupen els tallers es mostren molt satisfets de que els tallers interculturals serveixin per millorar la vinculació de les mares amb els centres educatius, el rendiment escolar dels seus fills i la comunicació entre les famílies i l’escola.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem