La Plaça de Vic acull la 7a Fira VicSlot Clàssic

  • Diumenge 17 de març des de les 9 del matí fins a les 2 del migdia

VilaWeb

Redacció

13.03.2013 - 10:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La 7a Fira VicSlot Clàssic acollirà de nou una gran mostra de cotxes en miniatura per a tots els aficionats i col·leccionistes d’automòbils clàssics i antics. La trobada se celebrarà el pròxim diumenge 17 de març a la plaça Major de Vic, des de les 9 del matí fins a les 2 del migdia. Els orígens de la fira es remunten més de 16 anys enrere, en què un col·lectiu d’osonencs amants d’aquest món organitzaven una petita celebració semblant a l’actual a l’Escola d’Art de Vic. L’any 2007, l’Ajuntament de Vic, mitjançant la regidoria de Fires i Mercats va decidir assumir-ne l’organització tot donant-li una nova dimensió, però sense perdre’n les arrels.

Per a aquesta edició les activitats programades són diverses i pensades per a tots els públics. Esta pensat que hi hagi una participació d’una cinquantena d’expositors, es podrà comprar el cotxe commemoratiu de la fira i gaudir de la 6a Trobada de Vehicles Clàssics i Mítics, que faran un recorregut per tota la comarca i tampoc no hi faltarà el sorteig d’slots i la 3a trobada de Vespes.

Compra i venda d’slots

Les voltes de la Plaça Major acolliran durant tot el matí unes 50 taules d’expositors de cotxes d’slot vinguts d’arreu de Catalunya i de l’estat espanyol. Aquest any, i com a mostra de l’èxit creixent de la fira, també s’hi aproparan expositors procedents del Regne Unit, que destaquen per la qualitat i diversitat de productes que ofereixen. El material d’slot que s’hi podrà trobar serà bàsicament clàssic, tot i que també hi haurà models actuals.

Venda cotxe commemoratiu de la fira

En les edicions anteriors de la Fira Vic Slot Clàssic, l’Associació d’Amics de l’Scalextric d’Osona (A.E.O. Sport) formava i forma part d’uns dels organitzadors de la fira. Aquest any A.E.O. Sport serà a més el patrocinador oficial de la Fira Vic Slot Clàssic. L’associació posarà a la venda un cotxe commemoratiu de la setena edició de la fira celebrada a la capital d’Osona. Aquest model estarà a la venda durant la jornada. El model escollit en aquesta edició és el Jaguar E-Type Coupé de la marca NINCO, amb serigrafia i caràtula personalitzada per l’ocasió.

Circuit d’slot infantil

Com es habitual A.E.O. Sport instal·larà per als més menuts un circuit d’Slot. Aquest estarà instal·lat a la Plaça Major de les 10h del matí fins a les 13:00h. Sense ànim de competició, aquest circuit va dirigit exclusivament al públic infantil perquè aquest pugui gaudir de la fira amb més intensitat i tingui la oportunitat d’iniciar-se al món de l’Slot.

“6a Trobada de vehicles clàssics i mítics Vic 2013”

Dins el marc de la Fira VicSlot, s’acollirà per sisè any consecutiu la Trobada de Vehicles Clàssics i Mítics, organitzada pel CLUB A.C.O “Amics dels vehicles Clàssics d’Osona” amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vic (Fires i Mercats).

Un bon grup de vehicles clàssics es reuniran el diumenge al voltant de les 9:00h del matí, per quedar exposats a la Plaça Major i fer un bon esmorzar. Als vols de les 11:30h iniciaran una ruta turística – No competitiva per la comarca i tornaran més o menys el voltant de les 13:00h on romandran exposats novament fins a la finalització de la fira.

-9:00 a 10:30h: Els participants s’hauran de dirigir a l’avinguda del Mercat on hauran de presentar la documentació requerida i es faran les verificacions tècniques.

– 10:30 – 11:30h: Els cotxes romandran exposats a la Plaça Major on hi haurà un esmorzar per a tots els participants. Tot seguit, s’iniciarà la ruta programada per l’organització que finalitzarà a les 13:00h a la Plaça amb un aperitiu i final de festa.

Cal recordar que les inscripcions són limitades. Els participants han d’inscriure’s abans del dia 12 de març demanant informació a info@aco.cat o al telf.619 145 849

Com a requisit, és imprescindible que els cotxes que es vulguin inscriure, siguin fabricats abans del 31 de desembre del 1985.

Sorteig d’slots

Gràcies a la col·laboració de Ninco, un dels fabricants d’slots més importants del sector, tots els visitants de la fira que ho desitgin podran entrar al sorteig de material d’slot de la marca. Les butlletes per participar-hi es podran adquirir durant tot el matí a la taula de l’organització, instal·lada a la mateixa plaça Major.

3a Trobada de Vespes

El Vespa Club Osona organitza una concentració de Vespes aprofitant la Concentració de cotxes per donar un ambient totalment clàssic a la Plaça Major de Vic.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)